با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مدیرعامل مایکروسافت از کنار گذاشتن ویندوز فون پشیمان است!
عکس : ویندوز فون
.

سال ۲۰۱۰ بود که مایکروسافت سیستم عامل

ویندوز فون را برای گوشی‌های هوشمند معرفی و عرضه کرد. در آن زمان، طراحی جذاب و پویا ویندوز فون تحسین بسیاری از کاربران را برانگیخت و بسیاری این سیستم عامل را یکی از نوآوری‌های جدید دنیای فناوری می‌دانستند. ویندوز فون تا سال ۲۰۱۷ در بازار حضور داشت ولی مایکروسافت در همین سال اعلام کرد که به دلیل عدم استقبال توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، ویندوز فون دیگر بروزرسانی‌های اصلی نخواهد شد. دو سال بعد، مایکروسافت عرضه بروزرسانی‌های امنیتی را نیز قطع کرد و به طور رسمی مرگ ویندوز فون اعلام شد.



علی‌رغم طرای نوآورانه، ویندوز فون از مشکل بزرگ نبود اپلیکیشن‌های متنوع رنج می‌برد و در واقع همین عامل باعث کنار گذاشته شدن این سیستم عامل شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، مدیرعامل مایکروسافت ادعا کرده که این شرکت در کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود اشتباهاتی داشته که از بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان کنار گذاشتن ویندوز فون را نام برد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در مصاحبه‌ای که با وبسایت Business Insider داشته از موضوعات مختلفی شامل زندگی شخصی، مایکروسافت، هوش مصنوعی و کسب و کار صحبت کرده است. در این مصاحبه، از آقای نادلا پرسیده شد که آیا مایکروسافت اشتباهی استراتژیک یا تصیمی نادرست داشته است که آقای نادلا از آن پشیمان باشد.

در پاسخ به این به پرسش جالب، آقای نادلا اذعان داشت که خروج مایکروسافت از بازار گوشی‌های هوشمند تصیمیم اشتباهی بوده است. این مقام ارشد ادعا کرده که کنار گذاشتن ویندوز فون اشتباهی استراتژیک بوده و مایکروسافت می‌توانست شانس مجددی به سیستم عامل اختصاصی خود بدهد.

آقای نادلا در این رابطه ادعا کرده است که

یکی از تصمیماتی که بسیاری از کاربران درباره آن صحبت می‌کنند و برای من نیز اتخاذ آن دشوار بوده خروج مایکروسافت از بازار گوشی‌های هوشمند است. زمانی که به گذشته نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم که راه‌هایی برای بهبود کسب و کار گوشی‌های هوشمند مانند ایجاد حوزه پردازش‌های مشترک بین کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌ها وجود داشته است.

ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ جایگزین استیو بالمر شد و به مقام مدیرعاملی مایکروسافت دست پیدا کرد. یکی از اولین اقدام‌های مدیریت آقای نادلا خرید کسب و کار گوشی‌های هوشمند نوکیا با قیمت ۷٫۶ میلیارد دلار بوده است. با این قرارداد، مایکروسافت شروع به توسعه محصولات ویندوز فون کرد. البته تنها چند سال بعد، غول فناوری آمریکایی مرگ ویندوز فون را اعلام کرد.

در حال حاضر مایکروسافت با سری سرفیس دئو در بازار گوشی‌های هوشمند حضور دارد. شایعات همچنین اذعان داشته‌اند که این برند کار طراحی سرفیس دئو ۳ را تمام کرده است ولی هنوز زمان معرفی آن مشخص نیست.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین