با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ترکیب جلبک و الکل قند، پودری برای جلوگیری از نشت خون پریودی
عکس : ترکیب جلبک و الکل قند، پودری برای جلوگیری از نشت خون پریودی

یکی از اضطراب‌های شایع در دوران قاعدگی زنان، نشت خون پریودی و لک‌شدن لباس‌ها و رختخواب است که به‌گفته محققان، از نوعی جلبک و الکل قند پودری تهیه شده که می‌تواند خون را به حالت ژلاتینی درآورد.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از العین محققان در جدیدترین تحقیقات خود محصولی به صورت پودر ساختند که با اضافه کردن آن به نوار بهداشتی‌های پنبه‌ای یا قراردادن آن در داخل کاپ قاعدگی خون جمع‌آوری‌شده و به حالت ژلاتینی در می‌آید که در این حالت از نشتی خون و لک شدن لباس زیر جلوگیری می‌کند.

به گفته کری شامپین متخصص زنان و زایمان، این محصول یکی از نیازهای مهم زنان در دوران قاعدگی است، چراکه نشت خون در دوران قاعدگی یکی از ترس‌های استفاده‌کنندگان از محصولات بهداشتی است که منجر به خجالت و غیبت از مدرسه و کار می‌شود.

محققان معتقدند میزان خونریزی در دو روز اول پریودی به طور کلی شدت بیشتری دارد. این خونریزی‌ چند روز قبل از اینکه کاملا قطع شود، کاهش می‌یابد. کسانی که در این دوران از تامپون‌ استفاده می‌کنند برای جلوگیری از نشتی و آلودگی باید هر ۴ تا ۶ ساعت یک بار آن را تعویض کنند. از سوی دیگر کسانی که از نوار بهداشتی استفاده می‌کنند باید محصولی را انتخاب کنند که مناسب‌ شکل بدن آن‌ها باشد تا از نشتی خون پریودی جلوگیری کنند.

سندروم شوک سمی یک وضعیت پزشکی نادر اما جدی ناشی از یک عفونت باکتریایی است. این سندروم وقتی ایجاد می‌شود که باکتری استافیلوکوکوس اورئوس وارد جریان خون شده و سمومی را تولید می‌کند. برخی از محققان معتقدند که ارتباطی میان سندروم شوک سمی و استفاده از کاپ‌ قاعدگی و تامپون قاعدگی در دوران پریود وجود دارد.

اما فرمول پودر کشف‌شده شامل ماده‌ای است که رشد باکتری «استافیلوکوکوس اورئوس» را که می‌تواند باعث «سندرم شوک سمی» شود مهار می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین