با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ناتینگ گوشی اقتصادی CMF Phone 1 را با طراحی ماژولار عرضه کرد؛ فقط 199 دلار
عکس : CMF Phone 1

زیر برند شرکت ناتینگ به نام CMF به تازگی گوشی اقتصادی و جالب CMF Phone 1 را به بازار عرضه کرده است که طراحی متفاوتی به همراه دارد. این گوشی در بخش پشتی ماژولار بوده و کاربر می‌تواند قاب محصول را با مدل دلخواه خود جایگزین کند.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار شرکت ناتینگ(Nothing) که با گوشی‌های هوشمند متفاوت خود شناخته می‌شود، از مدت‌ها قبل در رابطه با یک گوشی جدید از برند CMF صحبت کرده است. خوشبختانه این برند که زیرمجموعه ناتینگمحسوب می‌شود، اولین گوشی هوشمند خود با نام CMF Phone 1 را روانه بازار کرده که می‌تواند یکی از بهترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های مقرون به صرفه باشد.


سی ام اف فون 1
عکس : سی ام اف فون 1

اصلی‌ترین تفاوت گوشی‌های Nothing نسبت به محصولات موجود در بازار سیستم نورپردازی Glyph در بخش پشتی است که در CMF Phone 1 این ویژگی حذف شده و جای خود را به یک پوشش ساده اما متفاوت داده است. نکته جالب در رابطه با این قاب پشتی نمایان بودن پیچ‌ها است که به امکان جایگزین کردن این بخش اشاره دارند.

در واقع شرکت Nothing به کاربر اجازه می‌دهد کاور پشتی گوشی خود را با مدل‌های دیگر از جنس‌ها، رنگ‌ها و طراحی‌های متفاوت جایگزین کنند. متأسفانه، به نظر می‌رسد حتی پس از برداشتن کاور پشتی هم امکان دسترسی به باتری گوشی CMF Phone 1 وجود ندارد، چیزی که در اغلب گوشی‌ها با امکان باز کردن درب پشتی دیده می‌شود.

سی ام اف فون قرمز رنگ
عکس : سی ام اف فون قرمز رنگ

در بخش پایین و سمت راست بدنه گوشی نیز یک کانکتور چند منظوره وجود دارد که Nothing آن را نقطه اتصال لوازم جانبی می‌نامد. این کانکتور می‌تواند به طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی و پایه‌های نگهدارنده متصل شود.

گرچه این گوشی جدید و اقتصادی به عنوان یک محصول ماژولار معرفی شده، اما مانند آنچه در محصولاتی همچون FairPhone شاهد آن بوده‌ایم، امکان جداسازی اجزای اصلی مانند دوربین و باتری و غیره وجود ندارد. با این وجود، باز هم می‌توان گفت که قابلیت شخصی‌سازی CMF Phone 1 بیشتر از 90 درصد گوشی‌های موجود در بازار است.

مشخصات فنی CMF Phone 1

در نهایت به مشخصات فنی CMF Phone 1 می‌رسیم. این گوشی اقتصادی که صفحه‌نمایش 6.7 اینچی OLED با رفرش‌ریت 120 هرتز ارائه می‌دهد، به یک تراشه Dimensity 7300 مدیاتک مجهز شده است. در کنار این پردازنده نیز 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی وجود دارد.

به گزارش Androidauthority، حداکثر میزان روشنایی صفحه‌نمایش نیز 2000 نیت اعلام شده و برای تامین انرژی گوشی نیز Nothing به سراغ یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 33 واتی رفته است.

در بخشی پشتی گوشی همچنین پیکربندی دوگانه دوربین قابل مشاهده است که دوربین اصلی یک سنسور 50 مگاپیکسلی به همراه دارد. دوربین دوم در واقع یک سنسور عمق‌سنج است که مشخصات آن در حال حاضر اعلام نشده است. در جلوی گوشی نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی وجود دارد.

نسخه پایه این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قرار است با قیمت 199 دلار در اختیار کاربران قرار بگیرد.

CMF Phone 1 شرکت ناتینگ
عکس : CMF Phone 1 شرکت ناتینگ

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین