با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نینتندو سوییچ رکورد ۹ سال بدون جانشین را جشن می‌گیرد
عکس : نینتندو سوییچ

سوییچ، طولانی‌ترین دوره بدون عرضه جانشین را میان کنسول‌های نینتندو سپری کرده است.

به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از گیمفا از زمان عرضه جهانی سوییچ در ۳ مارس سال ۲۰۱۸، دقیقاً ۲۶۸۷ روز بدون معرفی جایگزین برای آن از سمت نینتندو می‌گذرد. رکورد قبلی بین کنسول‌های Nintendo را Famicom، با سپری‌کردن ۲۶۸۶ روز بدون جانشین در دست داشت.

با توجه به اینکه معرفی و عرضه کنسول بعدی از سوی Nintendo، حداکثر تا مارس سال ۲۰۲۵ طول‌ خواهد کشید؛ سوییچ می‌تواند رکورد خود را به ۲۹۲۰ روز ارتقا دهد.

از اولین موفقیت بزرگ Nintendo در بازار‌های جهانی که Famicom بود، فاصله زمانی میان کنسول‌ها در هر نسل کمتر و کمتر می‌شد، تا اینکه کنسول محبوب Wii، به جهت فروش بالای خود، حدود ۶ سال (از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲‌) را بدون جانشین سپری کرد.

مدل بعدی، یعنی Wii U، نتوانست موفقیت Wii را تکرار کند و تبدیل به یکی از بزرگترین اشتباهات این شرکت ژاپنی شد. فروش کم و عدم محبوبیت سبب شد تا Nintendo به سرعت برای کنسول بعدی آستین بالا بزند؛ به طوری که فاصله بین Wii U و Switch تنها ۱۵۵۶ روز بود.

فرزند بعدی Nintendo، یعنی سوییچ، رکورد طولانی‌ترین دوره ماندگاری در بازار را میان کنسول‌های این شرکت دارد. هر‌چند که در مقایسه، میان تمامی کنسول‌های عرضه شده در تاریخ، هنوز راه بسیاری دارد تا به رکورد باورنکردنی کنسول Game Boy، که توانست ۴۳۵۲ روز تا عرضه مدل بعدی حکمرانی کند، نزدیک شود. با توجه به پایان عمر این کنسول در اواخر سال مالی جاری، بعید می‌رسد که حتی شانسی برای شکستن این رکورد دست نیافتنی داشته باشد.

برای اطلاع بیشتر و مقایسه دوران عمر هر کنسول خانگی Nintendo با سوییچ، نگاهی به لیست زیر داشته باشید:

  • Color TV-Game (۱ ژوئن ۱۹۷۷) تا Famicom (۱۵ جولای ۱۹۸۳): ۲۲۳۵ روز
  • Famicom (۱۵ جولای ۱۹۸۳) تا Super Famicom (۲۱ نوامبر ۱۹۹۰): ۲۶۸۶ روز
  • Super Famicom (۲۱ نوامبر ۱۹۹۰) تا Nintendo 64 (۲۳ ژوئن ۱۹۹۶): ۲۰۴۱ روز
  • Nintendo 64 (۲۳ ژوئن ۱۹۹۶) تا Nintendo GameCube (۱۴ سپتامبر ۲۰۰۱): ۱۹۰۹ روز
  • Nintendo GameCube (۱۴ سپتامبر ۲۰۰۱) تا Wii (۱۹ نوامبر ۲۰۰۶): ۱۸۹۲ روز
  • Wii (۱۹ نوامبر ۲۰۰۶) تا Wii U (۱۸ نوامبر ۲۰۱۲): ۲۱۹۱ روز
  • Wii U (۱۸ نوامبر ۲۰۱۲) تا Nintendo Switch (۳ مارس ۲۰۱۷): ۱۵۶۶ روز
  • Nintendo Switch (۳ مارس ۲۰۱۷) تا امروز (۱۱ جولای ۲۰۲۴): ۲۶۷۸ روز


Nintendo در ماه مه گذشته (اواسط اردیبهشت)، با یک بیانیه قابل پیش‌بینی خبر از معرفی جانشین سوییچ در طول همین سال مالی داده بود. این بدان معنی است که کنسول بعدی حداکثر تا اواخر مارس (هفته ابتدایی فروردین) رونمایی خواهد شد.

آمار نینتندو سوییچ
عکس : آمار نینتندو سوییچ

Nintendo در گزارش مالی خود در همان ماه انتشار بیانیه، تایید کرد که موفق به فروش ۱۴۱ میلیون سخت‌افزار سوییچ شده است. اگر پیش‌بینی‌های تحلیلگران درست باشد و بتواند ۱۳ میلیون واحد دیگر نیز بفروشد، این شانس را دارد تا از رکورد فروش DS (۱۵۴ میلیون) و یا حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت از پلی‌استیشن ۲ افسانه‌ای نیز پیشی گرفته و لقب پر‌فروش‌ترین کنسول تاریخ را به لیست افتخارات خود اضافه کند.

این‌گونه موفقیت تجاری در دنیای کنسول‌ها، خصوصاً برای کنسولی که به اواخر عمر خود نزدیک می‌شود، ستودنی است. باید منتظر بود و دید که کنسول بعدی شرکت Nintendo در مقایسه با سوییچ چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین