با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آخرین خبر
آخرین خبر
تقویم
سه شنبه 22 خرداد 1403
فاطمه ایزدی نویسنده : فاطمه ایزدی
.
بعد از مرگ برای مغز ما چه اتفاقی می افتد؟
عکس : بعد از اینکه قلب متوقف شد و به خط صاف روی مانیتور قلب نگاه کردید به طرز عجیبی، هنوز کاملاً جان خود را از دست نداده اید فعالیت در مغز شما برای چند دقیقه پس از توقف قلب شما ادامه می یابد

موضوعی باورنکردنی پس از مرگ ما اتفاق می افتد، و این احساسی است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از آخرین خبر یک متخصص پزشکی فاش کرده است که اتفاقی کاملاً شگفت‌انگیز هنگام مرگ مغز برای ما می‌افتد،

ظاهراً این موضوعی است که احتمالاً در فیلم ها و فرهنگ های مختلف درباره آن شنیده ایم، اما دلایل علمی وجود دارد که باعث آن می شود.

دکتر جندیال راز بزرگی را فاش کرده است که بعد از مرگ برای مغز ما اتفاق می افتد.

دکتر جندیال توضیح داد: «چگونگی که مرگ مغز قدرتمند است واقعاً روی من تأثیر گذاشته است، زیرا اندازه‌گیری های وجود دارد که بسیار چشمگیر هستند

"بیمارانی هستند که می میرند. الکترودهایی که صاف می شوند ( EKG )و معمولاً ما مرگ را صاف می دانستیم به این معنی که هیچ سیگنال الکتریکی از قلب وجود ندارد."

با این حال، او به فعالیت مغز پرداخت و به لطف الکترودهای سطح جمجمه، می توان فعالیت مغز را در آخرین لحظات بیمار اندازه گیری و نظارت کرد.

او توضیح داد که بعد از اینکه قلب متوقف شد و به خط صاف روی مانیتور قلب نگاه کردید، به طرز عجیبی، هنوز کاملاً جان خود را از دست نداده اید.

فعالیت در مغز شما برای چند دقیقه پس از توقف قلب شما ادامه می یابد.

خبر خوب این است که به گفته دکتر جندیال، الکتریسیته در مغز شما هنوز پس از مرگ رسمی قلبی ادامه دارد.

الکتریسیته مغز نه تنها در حال حرکت است، بلکه یک انفجار عظیم از فعالیت وجود دارد، شبیه به امواج مغزی رویایی، شبیه به امواج مغزی حافظه گسترده.

او فاش کرد: «چند دقیقه اول پس از توقف ضربان قلب ما فکر می کنیم این زمان مرگ است و مغز آخرین لحظه خود را می‌گذراند، شاید بهترین لحظه‌اش».

اساساً، مغز شما در یک "انفجار فعالیت" به دلیل انتشار عظیم انتقال دهنده های عصبی خارج می شود، و متخصص پزشکی می گوید این به ما نشان می دهد که "ما باید دست آن عزیز را طولانی تر از آنچه بوده ایم نگه داریم."

دکتر جندیال اعتراف کرد که علم را با بیمارانش به اشتراک می‌گذارد تا به آنها اطمینان بیشتری بدهد، و آنها بدانند که قلب برای آخرین بار فشار می‌آورد و سپس آخرین خروج خون و به مغز می‌رسد.

بنابراین، ما این فرصت نهایی را به خاطر گلوکزی که توسط خون حمل می‌شود، بدست می‌آوریم که به اندازه کافی نورون‌ها را برای مدتی نیرو می‌دهد و فقط یک یا دو دقیقه است.

او آن را با تجربیات نزدیک به مرگ و بیمارانی که از لبه پرتگاه بازگشته‌اند مقایسه کرد.

دکتر جندیال افزود: شاید این توضیح می دهد که چرا آنها می گویند که خاطرات کل زندگی خود را مانند یک نوار فیلم در ذهن خود دارند.ما قبل از اینکه برای همیشه برویم، آخرین فرصت زندگی را به دست می آوریم.

و علت اینکه برخی از پرستاران تصمیم می گیرند پس از مرگ قلبی به صحبت با بیماران ادامه دهند تا آنها در مرحله نهایی کاملاً تنها نباشند همین موضوع است.

او در پایان گفت: در آخرین لحظات شما، یک فعالیت قوی مانند رویا برای شما وجود خواهد داشت تا شما را آرام کند و زندگی ای که داشته اید را جشن بگیرد.

خبرنگار: فاطمه ایزدی

منبع : ladbible

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین