با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل به زودی از ماوس، صفحه کلید و ترک‌پد جدید خود رونمایی خواهد کرد
عکس : صفحه کلید و ماوس اپل

مارک گرمن، خبرنگار برجسته بلومبرگ، به تازگی اعلام کرده که نسل جدید لوازم جانبی اپل یعنی مجیک کیبورد، مجیک ترک‌پد و مجیک ماوس در طی رویداد ۸ آبان این برند معرفی خواهد شد. در این راستا، آقای گرمن ادعا کرده که این محصولات جدید به درگاه USB-C مجهز خواهند شد. همانطور که می‌دانیم، رویداد Sacry Fast اپل در تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان)‌ برگزار می‌شود.

تمرکز اصلی رویداد Scary Fast بر معرفی مک بوک‌ پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی خواهد بود که با تراشه M3 همراه می‌شوند. این دو لپتاپ با شناسه مدل J514 و J516 عرضه خواهند شد.

ظاهرا،‌ غول فناوری آمریکایی در حال آزمایش روی دو نسخه از تراشه M3 پرو است. یکی از این نسخه‌ها به پردازنده مرکزی ۱۲ هسته‌ای (شش هسته پردازشی و شش هسته کم مصرف) و پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته‌ای مجهز خواهد بود در حالی که دیگری از پردازنده مرکزی ۱۴ هسته‌ای (۱۰ هسته پردازشی و چهار هسته کم مصرف) و پردازنده گرافیکی ۳۰ هسته‌ای بهره خواهد برد.

اپل همچنین چندین نسخه از تراشه M3 مکس را مورد آزمایش قرار داده است. گفته شده که مدل بالارده این تراشه از پردازنده مرکزی ۱۶ هسته‌ای (۱۲ هسته پردازشی و چهار هسته کم مصرف) و پردازنده گرافیکی ۴۰ هسته‌ای استفاده خواهد کرد. به علاوه، گزارش شده که اپل احتمالا لپتاپ‌های جدید خود را در کانفیگ‌های رم ۲۴ گیگابایتی و ۴۸ گیگابایتی عرضه می‌کند.

شایعات ادعا کرده‌اند که آی‌مک جدید با طراحی مشابه نسل قبلی همراه می‌شود ولی ظاهرا اپل استند جدیدی را برای این دستگاه تدارک دیده است. دسکتاپ کوپرتینونشین‌ها احتمالا از تراشه M3 با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (چهار هسته پردازشی و چهار هسته کم مصرف) و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای برخوردار خواهد شد.

آقای گرمن در ادامه گزارش خود ادعا کرده که اپل در حال توسعه مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M3 است ولی نباید منتظر رونمایی از این لپتاپ در طی رویداد Scary Fast باشیم.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین