با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چند دلیل برای حل مشکل پرش صفحه مانیتور
عکس : پرش صفحه مانیتور

دلیل پرش صفحه لپ‌تاپ
پرش تصویر و لرزش صفحه لپ تاپ تنها مختص به یک مدل یا برند خاص نیست. معمولا تفاوتی نمی‌کند که از لپ تاپ ایسوس استفاده می‌کنید یا لنوو، زیرا علت پرش صفحه لپ تاپ ایسوس یا لنوو می‌تواند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد به همین دلیل برای حل مشکل پرش صفحه لپ تاپ نیازی به داشتن دانش خاصی درمورد مدل لپ تاپ نیست. معمولا دلیل پرش تصویر مانیتور لپ تاپ در میان اکثر مدل‌ها یکسان است. درادامه می‌توانید با انواع دلایل پرش و لرزش تصویر مانیتور لپ تاپ وکامپیوتر آشنا شوید.



ایراد در سخت‌افزار
اگر درقسمت ساخت و جای گذاری قطعات یک لپ تاپ مشکلی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد پردازش صفحه نمایش کار سختی برای پردازنده خواهد بود و شما با پرش صفحه نمایش لپ‌تاپ مواجه خواهید شد. یعنی صفحه نمایش هر تصویر را قطعه قطعه نشان می‌دهد یا به صورت دوره‌ای هر چند ثانیه مانیتور تصویر سیاهی را نشان می‌دهد. این مشکل احتمالا با تعویض قطعه‌ای رفع می‌شود و نیازی به تعویض لپ تاپ یا نا امید شدن از آن برای ادامه نیست.

قرار داشتن لپ تاپ در کنار وسایل ساطع کننده امواج الکترومغناطیسی
اگر گوشی، مایکروویو، مگ سیف و وسایل دیگری که از آنها امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌شوند، در کنار لپ تاپ و کامپیوتر قرار بگیرند، ممکن است علت پرش صفحه لپ تاپ لنوو یا هر برند دیگری باشند. به همین دلیل برای جلوگیری از پرش صفحه در ویندوز ۱۰، ۱۱ یا پایین‌تر از آنها بهتر است تا از قرار داشتن لپ تاپ در کنار وسایل ساطع کننده امواج الکترومغناطیسی جلوگیری کنید.



سالم نبودن کارت گرافیک لپ تاپ
گاهی اوقات سالم نبودن کارت گرافیک باعث می‌شود تا پرش تصویر مانیتور لپ تاپ دائما تکرار شود و در لحظات حساسی مانند طراحی و کار با ابزار گرافیکی یا بازی‌های شوتری آنلاین شما را به دردسر بیندازد.

مشکل نرم‌افزاری لپ تاپ
گاهی پیش می‌آید که ویروسی شدن لپ تاپ از طریق برنامه‌های بدافزار، دلیل پرش تصویر مانیتور لپ تاپ است. اگر روی لپ تاپ آنتی ویروس فعال نداشته باشید تا به شما هشدار دهد، ممکن است با مشکل پرش مواجه شوید.

خرابی آداپتور و کابل شارژ
اگر سیمی که لپ تاپ را با آن شارژ می‌کنید دچار مشکل شده باشد، ممکن است هنگام استفاده از سیم به صورت مداوم با پرش و لرزش‌های متوالی صفحه روبه‌رو شوید. همچنین در صورتی که نوسان برق منطقه‌ای که در آن هستید، زیاد باشد و آداپتور نتواند از آسیب‌رسی نوسان برق به سخت‌افزار لپ تاپ جلوگیری کند، به احتمال زیاد در طولانی مدت با مشکل‌هایی مانند سیاه شدن صفحه نمایش و پرش لحظه‌ای آن مواجه خواهید شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین