با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مودم وای فای بجای دزدگیر منزل
عکس : مودم وای فای بجای دزدگیر منزل

یک استارتاپ هلندی به نام Gamgee به تازگی از یک سیستم هشدار ورود غیرمجاز به منزل به نام Wi-Fi Home Alarm رونمایی کرده که گفته می‌شود می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی و امواج شبکه Wi-Fi حضور افراد غریبه در محیط را تشخیص دهد. در ادامه با شهر سخت‌افزار همراه باشید تا جزئیات این محصول نوآورانه را بررسی کینم.

به گزارش سرویس اخبار سخت افزار سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار بر اساس گزارش Tomshardware، این سیستم قادر است با استفاده از الگوی بدن، اعضای خانواده را تشخیص دهد و با تحلیل حجم، شیوه حرکت و ژست بدن، افراد غریبه را شناسایی کند.

پیش از این محققان دانشگاه Carnegie Mellon موفق شده بودند با استفاده از سیگنال وایفای مودم‌های تجاری موجود در بازار، موقعیت و حالت بدن افراد حاضر در اتاق را تشخیص دهند. نتایج حاصل از این پژوهش را می‌توانید در این این مقاله بخوانید.


بنابراین می‌دانیم این ایده از نظر علمی امکان پذیر است. استارتاپ هلندی Gamgee اما ایده تشخیص حضور افراد با استفاده از امواج وایفای را توسعه داده و قصد دارد دستگاه‌های امنیتی مبتنی بر Wi-Fi را تجاری سازی نماید. البته مثل هر محصول جدیدی برای ارزیابی دقیق‌تر باید منتظر نتایج استفاده از آن در دنیای واقعی باشیم.

تشخیص حالت بدن افراد با تحلیل سیگنال های وایفای در پژوهش محققان دانشگاه Carnegie Mellon
عکس : تشخیص حالت بدن افراد با تحلیل سیگنال های وایفای در پژوهش محققان دانشگاه Carnegie Mellon

در بخش پرسش و پاسخ وبسایت معرفی Wi-Fi Home Alarm می‌خوانیم که این محصول با استفاده از تحلیل سیگنال وایفای و هوش مصنوعی و با به کارگیری اطلاعات وضعیت کانال یا CSI که یکی از راه‌های بررسی کانال‌های مخابراتی است، حرکات اجسام در محیط اتاق را آشکار می‌کند.

عکس :

هنگامی که یکی از این دستگاه‌ها را دریافت می‌کنید تقریباً 2 هفته زمان نیاز است تا مطابق با محیط منزل شما آموزش ببیند. این سیستم می‌تواند الگوی بدنی اعضای خانواده و حیوانات خانگی را به خاطر بسپارد. همچنین می‌توانید افرادی که زیاد به محل زندگی شما آمد و رفت می‌کنند را نیز به آن معرفی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این محصول، قابلیت تشخیص حالت بدن است و Gamgee ادعا می‌کند توان تشخیص رفتارهای غیرمعمول در اعضای خانه را نیز دارد. بنابراین، سیستم توان تشخیص حوادثی مثل زمین خوردن را نیز دارد.

با وجود آنکه پروژه شرکت Gamgee نوید آینده درخشانی برای این فناوری را می‌دهد اما مانند هر محصول آزمایشی دیگری نگرانی‌هایی هم پیرامون آن وجود دارد. از آنجا که این سیستم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، این احتمال وجود دارد که خطاهای آن مخصوصاً در نسخه‌های اولیه بیش از حد انتظار باشد. بنابراین فعلا توصیه می‌شود به طور کامل امنیت محل زندگیتان را به این سیستم نسپارید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین