با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس در آیفون
عکس : بهترین اپلیکیشن‌ ویرایش عکس در آیفون
.

اگر شما هم به تازگی به جمع آیفون‌دارها اضافه شدید، باید بدانید که راه‌های زیادی برای موثرتر کردن دوربین گوشی شما وجود دارد که شاید از آن‌ها باخبر نباشید. ما جمعی از برنامه‌های فوق‌العاده ادیت عکس در آیفون را جمع‌آوری کردیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها شات‌های زیباتر و باکیفیت‌تری بگیرید. اگر هم مدت زیادی است که از آیفون استفاده می‌کنید، به این اپ‌ها یک شانس بدهید تا شاید تجربه شما از ادیت عکس را متفاوت کنند!

Halide

برنامه Halide بین افرادی که عکاسی با موبایل را بسیار جدی می‌گیرند شناخته شده و محبوب است. قابلیت‌هایی که این برنامه ارائه می‌دهد به طور خیره کننده‌ای پیشرفته است و می‌تواند دوربین شما را به یک دوربین حرفه‌ای بدل کند. شما می‌توانید سرعت شاتر، ISO، و وایت بالانس را با این برنامه حین عکاسی تنظیم کنید.

با تمام این تعریف‌ها، باید گفت که Halide چیزی بیشتر از یک برنامه با تنظیمات دستی است. در برنامه قابلیت‌های شگفت آوری وجود دارد که توسط هوش مصنوعی انجام می‌شوند. برای مثال، با کمک این نرم افزار دارندگان آیفون XR و نسل دوم SE می‌توانند بدون داشتن دو دوربین از حیوانات و اشیا نیز پرتره بگیرند.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از این برنامه تصاویرRAW بگیرید، متا دیتا و هیستوگرام آن را چک کنید، به طور خاص روی یک نقطه با استفاده از فوکوس پیکینگ فوکوس کنید، از عکس‌های خود دپت-مپ بگیرید و کارهای دیوانه کننده دیگری انجام دهید که شاید در دوربین‌های حرفه‌ای هم قابل انجام نباشند. نرم‌افزار Halide را می‌توانید به صورت رایگان از اپ‌استور دریافت کنید. این اپلیکیشن نیازمند اشتراک ۱۱.۹۹ دلاری یا لایسنس مادام‌ العمر ۳۹.۹۹ دلاری است که بعد از ۷ روز استفاده رایگان از اپ فعال می‌شود.


 

Photon

 برنامه فوتون تمام قابلیت‌هایی که برای ساختن یک تصویر قوی و حرفه‌ای نیاز دارید را فراهم می‌کند. سازنده این برنامه همان استودیویی است که اپ محبوب Camera پلاس را ساخته است. این برنامه به شما آپشن‌های دستی زیادی برای کنترل و تنظیم کردن دوربین آیفون می‌دهد. این قابلیت‌ها قبل از گرفتن عکس قابل استفاده هستند و کاربر می‌تواند به راحتی فوکوس را تظیم کند، اکسپوژر را با استفاده از سرعت شاتر و ISO به فرم دلخواه درآورد و وایت بالانس مورد نیازخود را تنظیم کند.

برای اینکه بتوانید تصاویر بی‌نقصی بگیرید، برنامه قابلیت‌هایی مانند فوکوس پیکینگ را ارائه کرده که در آن می‌توانید آبجکت مورد نیاز خود را با یک اشاره در مرکز فوکوس قرار دهید. این اپلیکیشن همچنین از چندین فرمت مختلف عکس پشتیبانی می‌کند که از بین‌ آن‌ها می‌توان به HEIF، JPEG، ProRAW و RAW اشاره کرد. همچنین دارندگان آیفون ۱۴ پرو می‌توانند از طریق این اپلیکیشن دوربین واید لنز خود را بین ۱۲ تا ۴۸ مگاپیکسل تنظیم کنند. این برنامه به صورت رایگان از طریق اپ استور در دسترس است و تنها تظیمات دستی آن پولی است که می‌توانید با ماهیانه ۳.۹۹ دلار به آن دسترسی پیدا کنید. گفتنی است که این برنامه برای دارندگان iOS 16 به بالا در دسترس است.




 

Darkroom

بعد از گرفتن عکس‌های خوب با آیفون، نیاز دارید تا آن‌ها را حتما با یک برنامه حرفه‌ای ادیت کنید. خبر خوب این است که دیگر برای این‌کار نیاز به کامپیوتر ندارید‌! دارک‌روم تمام نیاز‌های شما را برای ادیت کردن عکس برطرف می‌کند و برای آیفون، آیپد و مک در دسترس است.

یکی از مواردی که این برنامه را خاص می‌کند استفاده آسان و بصری است که باعث می‌شود حتی اگر چیز زیادی از ادیت عکس ندانید بتوانید یک ادیت تمیز و با کیفیت روی عکس پیاده کنید. این برنامه به صورت مستقیم به iCloud متصل می‌شود و عکس‌های شما همگی در دسترس هستند، به همین دلیل نیازی ندارید تا وقت خود را با انتخاب عکس از گالری تلف کنید.


 

با دارک‌روم می‌توانید روشنایی، کنتراست، های‌لایت و سایه‌ها را بعد از گرفتن عکس ویرایش کنید. همچنین برنامه به شما اجازه می‌دهد تا ویدیو و حتی عکس‌های لایو را نیز ادیت کنید. در ادامه، برنامه قابلیت‌هایی مانند کرو ادیتور، آپشن‌های واترمارک و ساپورت‌های پیشرفته را برای فرمت RAW ارائه می‌دهد. این برنامه حتی یک ادغام اختصاصی با اپ Halide دارد که به نوبه خود بسیار جالب است!

خبرخوب این است که می‌توانید به اکثر قابلیت‌های این اپ به صورت رایگان دسترسی داشته باشید و همین الان برنامه را از طریق اپ‌استور دانلود کنید. برای قابلیت‌های بیشتر می‌توانید با پرداخت ماهیانه ۶.۹۹ دلار مشترک این برنامه شوید.

Focos 

افرادی که به گرفتن عکس‌های پرتره با آیفون علاقه دارند حتما باید این اپ را نصب کنند. با اینکه اپل بعد از گذشت سال‌ها به تازگی کم و زیاد کردن میزان تار بودن پس‌زمینه را عرضه کرده، این اپلیکیشن از سال ۲۰۱۷ چنین قابلیتی را به کاربران خود ارائه می‌داد.

به طور کل فوکوس اپلیکیشنی است که به صورت اختصاصی برای عکاسی پرتره توسعه داده شده و به کمک آن می‌توان تنظیمات بسیار زیادی در عکس‌های پرتره اعمال کرد. برای مثال لنزهای مختلف در داخل این اپلیکیشن حاضر هستند که امکان تغییر شکل بوکه‌ها در عکس‌های پرتره را فراهم می‌کنند. امکان دوربُری بهتر برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه تار شده هم وجود دارد و در کل با فوکوس، یک لابراتوار دارید که در آن به صورت حرفه‌ای عکس‌های پرتره تولید می‌کنید.

جالب است بدانید که اگر بخواهید، می‌توانید عکس‌های قدیمی خود را هم به کمک هوش مصنوعی این اپلیکیشن، به عکس‌های پرتره تبدیل کنید و حتی این اپلیکیشن یک Depth Map هم از این عکس‌ها ایجاد می‌کند تا دست شما بازتر باشد. این برنامه به صورت رایگان در اپ استور عرضه شده اما برای استفاده از تعداد زیادی از قابلیت‌های حرفه‌ای آن، باید مشترک ماهانه این اپلیکیشن شوید. اگر به عکاسی پرتره با آیفون علاقه دارید، هزینه‌ای که بابت این اپلیکیشن می‌کنید قطعا ارزش دارد.


 

Lightroom 

ادوبی لایت روم، نرم‌افزاری است که توسط بسیاری از افراد حرفه‌ای شاغل در عکاسی در سرار دنیا استفاده می‌شود. با اینکه این اپلیکیشن روی کامپیوتر محبوبیت خاصی دارد، اما برنامه آن روی iOS نیز کیفیت بسیار بالایی دارد. ادیت کردن عکس با لایت‌ روم خیلی آسان است، حتی اگر عکس‌های خود را با فرمت RAW گرفته باشید. با استفاده از این برنامه می‌توانید ویژگی‌هایی نظیر نور، رنگ، جزئیات و... را تنظیم کنید. حتی می‌توانید با استفاده از تنظیم اتوماتیک بهترین تنظیم برای عکس خود را ببینید. همچنین در برنامه پریست‌های مختلف و تنظیمات از پیش‌تنظیم شده وجود دارد که فوق العاده هستند.

اگر مشترک ادوبی کریتیو کلاود باشید می‌توانید عکس‌های خود را بین تمامی ورژن‌های موجود اپ در پلتفرم‌های مختلف سینک کنید. مثلا می‌توانید ادیت کردن را روی موبایل خود شروع کنید و اگر تمایل داشتید آن را با کامپیوتر ادامه دهید. لایت روم هم اکنون به صورت مجانی روی اپ استور در دسترس است. با خریدن اشتراک اوبی کریتیو کلاود می‌توانید به طور کامل از تمام پتانسیل این برنامه فوق‌العاده استفاده کنید.


 

DoubleTake

از آن‌جایی که کاربرد دوربین، تنها عکاسی نیست، جا دارد که یک نرم افزار ادیت ویدیو نیز معرفی کنیم! DoubleTake یک سبک جدید برای فیلم برداری توسط آیفون به  شما ارائه می‌دهد که بسیار جالب است. گاهی ضبط ویدیو تنها با یک دوربین کافی نیست و شاید نیاز داشته باشید تا با بیشتر از یک دوربین فیلم‌برداری کنید. DoubleTake برای انجام دادن این کار یک راه حل هوشمندانه است. 

اگر نیاز دارید تا از چند زاویه برای حرفه‌ای‌تر شدن ویدیو خود استفاده کنید، این اپلیکیشن از تمام دوربین‌های آیفون شما به صورت همزمان برای ضبط ویدیو استفاده می‌کند. شما می‌توانید بین لنز‌های اولترا واید، واید، تله‌فوتو و سلفی برای ساختن یک ویدیو چند لنزی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای سینمایی‌تر شدن ویدیو آن را از ۳۰ فریم به ۲۴ و ۲۵ فریم تغییر دهید. برای انجام دادن تمامی این کارها نیازی نیست تا تنظیمات خاصی داشته باشید. تنها اپلیکیشن را باز کنید و شروع به فیلم‌برداری کنید! این اپلیکیشن به صورت تمام رایگان در اپ‌استور قابل دانلود است.

با تمامی اپ‌های لیست شده در بالا می‌توانید تصاویر خیره‌کننده و حتی ویدیو‌های عجیب و جذاب خلق کنید. این برنامه‌ها تمام آن‌چیزی است که نیاز دارید تا روی آیفون خود داشته باشید تا تصاویر حرفه‌ای بگیرید. اگر اپ‌های بهتری برای آیفون می‌شناسید می‌توانید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین