با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
این «ساعت مرگ»، علاوه بر تعیین دقیق زمان مرگ، میل و انگیزه به زندگی را هم بالا می‌برد
عکس : ساعت مرگ

یک اپلیکیشن جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ادعا می‌کند که قادر است زمان مرگ شما را به‌طور دقیق مشخص کند و هدف آن تشویق کاربران به انتخاب‌های سالم‌تر و داشتن زندگی طولانی‌تر است.

به گزارش سرویس اخبار نرم افزار سایت شات ایکس و به نقل از العین افرادی که به دنبال دریافت این خبر ناخوشایند هستند، با پرداخت ۴۰ دلار در سال، می‌توانند اپلیکیشن Death Clock را دانلود کنند. این برنامه مجموعه‌ای از سوالات در مورد وضعیت سلامت و عادات اجتماعی شما را مطرح می‌کند و به کمک آن‌ها نه تنها سال بلکه تاریخ دقیق مرگ فرد به همراه سن زیستی فعلی او را پیش‌بینی می‌کند.

هدف این اپلیکیشن ایجاد یک هشدار است، پیش از آنکه برای ایجاد تغییرات معنادار دیر شود.

بنیان‌گذار این اپلیکیشن، برنت فرانسن، گفت: «در دنیای امروز، مراقبت‌های بهداشتی معمولاً واکنشی هستند و تنها زمانی افراد مداخله می‌کنند که مشکلات بروز کرده و اغلب هم دیر شده و کار از کار گذشته است.


اپلیکیشن ساعت مرگ Death Clock
عکس : اپلیکیشن ساعت مرگ Death Clock

او افزود: «Death Clock نشان‌دهنده تغییر به سمت پزشکی ۳.۰ است، جایی که افراد، با دانش جامع در مورد سلامتی خود تجهیز می‌شوند و به طور پیش‌دستانه تشویق می‌شوند تا به مدیریت سلامتی خود بپردازند و زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند.»

این ابزار سپس یک «برنامه طول عمر» شخصی‌سازی‌شده‌ای از تغییرات سبک زندگی و مواردی که باید با پزشکان مطرح شوند، ایجاد می‌کند.

آزمایش‌های خون، پروفایل‌های ژنتیکی و دیگر اسناد شخصی سلامت نیز می‌توانند به این اپلیکیشن آپلود شوند.

وقتی آماندا کوزر از CNET این اپلیکیشن را آزمایش کرد، گزارش داد که سوالات Death Clock شامل عوامل بیولوژیکی مانند سطح کلسترول، سوالات مربوط به خواب و سلامت روان، و همچنین میزان نشستن روزانه است.

سایر سوالات به رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی، سیگار کشیدن و داشتن زندگی اجتماعی مربوط می‌شوند.

کوزر زمانی که عمداً به بدترین شکل ممکن به آزمون پاسخ داد و مرگش در سال ۲۰۴۳ پیش‌بینی شد، نوشت: «این برای من انگیزه‌ای است که در مسیر درست بمانم.»

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین