با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
۶ دلیل برای اثبات برتری اپ Notes اپل نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های مشابه
عکس : اپل نوتس - Apple Notes

اگر شما صاحب یک دستگاه اپل هستید، نیازی نیست به دنبال برنامه یادداشت‌برداری شخص ثالث در اپ استور باشید، زیرا امروز ما ۶ دلیل را بیان می‌کنیم که اپل یکیشن «Notes» بهترین گزینه برای شما است.

اپل یکیشن‌های یادداشت‌برداری پرکاربردترین ابزار برای جمع‌آوری و سازماندهی اطلاعات در عصر دیجیتال امروزی است. بنابراین جای تعجب نیست که شما به طور پیوسته به دنبال بهترین برنامه یادداشت‌برداری برای خود باشید.

با این حال گاهی اوقات بهترین برنامه، برنامه‌ای است که از قبل در دستگاه شما وجود دارد و لزوما نباید از جای دیگری دانلود شود. برنامه Apple Notes هرچند که ویژگی‌های شگفت‌انگیزی ندارد، اما راحتی استفاده بی‌نظیری را ارایه می‌دهد. بنابراین اگر صاحب آیفون، آیپد یا مک هستید، دلایل کافی وجود دارد تا متوجه شوید که Apple Notes بهترین برنامه یادداشت‌برداری برای نیازهای شما است.

این اپلیکیشن رایگان است و در دستگاه‌های اپل شما سینک می‌شود

واضح‌ترین دلیل استفاده از Notes این است که پیش‌تر هزینه آن را با دستگاه اپل خود پرداخت کرده‌اید. این بدان معناست که بر خلاف سایر برنامه‌های یادداشت‌برداری محبوب که به پرداخت اشتراک نیاز دارند، می‌توانید به تمامی ویژگی‌های آن به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این اگر به طور عمیق در اکوسیستم اپل هستید، نیازی نیست نگران پیدا کردن یک برنامه یادداشت‌برداری باشید که بتوانید در هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید، زیرا Notes داده‌های شما را در همه دستگاه‌های شما همگام می‌کند.

با استفاده از همان حساب آیکلود، می‌توانید به سرعت از آیفون خود برای یادداشت کردن یک ایده استفاده کنید و از همان جایی که آن را متوقف کرده‌اید، در مک یا آیپد خود ادامه دهید.

رابط کاربری بصری و طراحی مینیمالیستی

در بیشتر موارد به نظر می‌رسد اپل در طراحی محصولات خود سادگی را در اولویت قرار می‌دهد و اپلیکیشن Notes نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر از طراحی پیچیده و شلوغ برنامه‌های دیگر خسته شده‌اید و به دنبال سادگی در استفاده هستید، از طراحی مینیمال Notes قدردانی خواهید کرد!

Apple Notes دارای یک رابط کاربری تمیز و کاربرپسند است که در آن شما  به راحتی می‌توانید به طور مستقیم پیمایش کنید و بلافاصله شروع به نوشتن کنید. درست است که برخی از کاربران حرفه‌ای‌تر ممکن است به دنبال ویژگی‌های اضافی در این برنامه باشند، اما Notes یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری عالی با ویژگی‌های ضروری کافی است که نیاز اکثر کاربران را براورده می‌کند.

با ویژگی Quick Note به سرعت یادداشت بردارید

یکی از دلایل اصلی کاربردی بودن برنامه‌های یادداشت‌برداری این است که به راحتی در دستگاه‌های پرکاربرد ما مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها در دسترس هستند. این باعث می‌شود به جای جستجوی خودکار و یک تکه کاغذ، سریع‌تر بتوان یک ایده را در گوشی خود ثبت کرد.

خوشبختانه ایجاد یادداشت در مک با استفاده از ویژگی Quick Note آسان‌تر و سریع‌تر است که به شما امکان می‌دهد بدون جستجوی برنامه Notes در مک خود، به سرعت یادداشت‌برداری را شروع کنید.

برای استفاده از این ویژگی، به آدرس System Settings > Desktop & Dock بروید و روی Hot Corners در پایین کلیک کنید. ویژگی Quick Note را به یکی از چهار گوشه اختصاص دهید و روی Done بزنید. اکنون برای استفاده از آن به سادگی نشانگر خود را روی گوشه‌ای که تنظیم کرده‌اید نگه دارید؛ یک پنجره Quick Note ظاهر می‌شود.

علاوه بر این چندین راه برای شروع یک یادداشت جدید در Notes در آیفون شما وجود دارد. به عنوان مثال در سافاری یا سایر برنامه‌ها، می‌توانید متنی را که می‌خواهید ذخیره کنید برجسته کنید، روی گزینه اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و Add to New Quick Note را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با رفتن به آدرس Settings > Control Center، ویژگی Quick Note را کنترل سنتر اضافه کنید. روی نماد «+» در کنار Quick Note در زیر More Controls ضربه بزنید تا آن را اضافه کنید.

قابلیت جستجوی گسترده سیستم

آن روزها که دقایق بی‌شماری را صرف ورق زدن یادداشت‌های دست‌نویس خود می‌کردید تا آن نوشته‌ای را که می‌خواهید بیابید، دیگر گذشته است. اکنون زمان یادداشت‌برداری دیجیتال است. به عنوان مثال می‌توانید بدون باز کردن برنامه با استفاده از قابلیت جستجو ( یا اسپات‌لایت) به سرعت یادداشت خاصی را در آیفون یا مک خود پیدا کنید.

با استفاده از سیری به راحتی یادداشت ایجاد کنید

ایجاد یادداشت بدون استفاده از دست توسط سیری، دلیل دیگری برای دوست داشتن نوت‌های اپل است. هرچند که این فرایند کامل نیست و سیری کارهای زیادی را انجام نمی‌دهد، اما سریع و راحت است، به خصوص زمانی که می‌خواهید به سرعت ایده‌ها را در حال حرکت ثبت کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیری را با گفتن «هی سیری» در iOS 16 و گفتن «سیری» در iOS 17 فعال کنید و از او بخواهید که یک یادداشت ایجاد کند؛ پس از آن سیری از شما می‌پرسد که چه متنی را می‌خواهید وارد کنید، سپس یادداشت خود را دیکته کنید.

شما همچنین می‌توانید از سیری برای یافتن یادداشت‌های موجود استفاده کنید؛ می‌توانید یادداشت‌های خاصی را با فراخوانی سیری پیدا کنید. از طرف دیگر می‌توانید یادداشت‌هایی را که در یک ماه خاص ایجاد شده‌اند جستجو کنید.

سیری همچنین می‌تواند یادداشت ها را با صدای بلند بخواند، بنابراین می‌توانید هنگام رانندگی یا ورزش به یادداشت‌های خود گوش کنید. به عنوان مثال می‌توانید از سیری بخواهید که لیست خرید شما را بخواند و سیری شروع به خواندن محتوای یادداشت شما می‌کند.

از اسکنر داخلی برای اسکن سریع اسناد استفاده کنید

اینکه بتوانید اسناد خود را با استفاده از آیفون خود اسکن کنید، یک مزیت است، زیرا نیازی به حمل اسکنر ندارید. از طرفی نکته مهم‌تر این است که این ویژگی در اپلیکیشن Notes ادغام شده است و شما را از دانلود برنامه اسکنر شخص ثالث بی‌نیاز می‌کند.

خوشبختانه اسکن اسناد با برنامه Notes در آیفون شما بسیار آسان است. به سادگی یک یادداشت را باز کنید و روی نماد دوربین در پایین ضربه بزنید تا یک کپی دیجیتالی از سند خود داشته باشید که به راحتی می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید یا در برنامه Notes نگه دارید.

کاربران اپل به برنامه‌های یادداشت‌برداری شخص ثالث نیاز ندارند

اگر فقط به دنبال یک برنامه یادداشت‌برداری با کاربری آسان و بدون دردسر هستید، نوت‌های اپل راه حل مناسبی را برای کسانی که پیش‌تر در اکوسیستم اپل بوده‌اند ارایه می‌دهد. ترکیب منحصر به فرد سادگی و عملکرد خوب، آن را به بهترین برنامه یادداشت‌برداری برای کاربران اپل تبدیل کرده است.

بنابراین چه در حال یادداشت یک نقل قول از کتاب مورد علاقه خود باشید، چه پیش‌نویس لیست مواد غذایی خود را تهیه کنید یا ایده بزرگ بعدی خود را به تصویر بکشید، Apple Notes برنامه‌ای است که در همه زمینه‌ها می‌تواند به کارتان بیاید.



ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین