با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
جنگ مگاپیکسل‌ها؛ سامسونگ احتمالا در حال ساخت دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی است!
عکس : دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی سامسونگ
.

در بین برندهای حاضر در بازار، سامسونگ علاقه زیادی به استفاده از دوربین ‌های با رزولوشن بالا در گوشی‌های خود دارد. برای مثال، گلکسی اس ۲۳ اولترا امسال با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل روانه بازار شد و سال گذشته نیز گلکسی اس ۲۲ اولترا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار گرفت. شایعات نیز ادعا کرده‌اند گلکسی اس ۲۴ اولترا که سال آینده معرفی می‌شود نیز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.



حالا اما به تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر این که غول فناوری کره در حال توسعه و ساخت چند دوربین جدید است. در رابطه، افشاگری به نام Revegnus در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرده که سامسونگ قصد عرضه چهار دوربین جدید را دارد. طبق گفته این افشاگر، سنسورهای جدید سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد فاز تولید انبوه خواهند شد.

براساس این گزارش، سامسونگ در حال ساخت دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی UH1، سنسور بی‌نام ۳۲۰ مگاپیکسلی، سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP7 با اندازه پیکسلی ۰٫۷ میکرومتری و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN6 با انداز پیکسلی ۱٫۶ میکرومتری است. افشاگر Revegnus ادعا کرده سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP7 در ابتدا قرار بود که با گلکسی اس ۲۵ اولترا عرضه شود ولی به دلیل هزینه‌های ساخت بالا، سامسونگ از این تصمیم صرف‌نظر کرده است.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا این دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند به کار خواهند رفت و یا در دیگر دستگاه‌ها استفاده خواهند شد. سامسونگ اخیرا اعلام کرد که قصد توسعه یک دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی دارد که تا سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود. در این راستا، به نظر می‌رسد توسعه دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی اولین قدم برای رسیدن به این هدف مهم است. سامسونگ احتمالا گلکسی اس ۲۶ اولترا را به دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی تجهیز خواهد کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN6 کاملا پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به اولین سنسور ۱ اینچی سامسونگ را دارد که از اندازه پیکسلی مشابه سنسور پرچمدار IMX989 بهره خواهد برد. طبق گفته Revegnus، احتمالا برندهای برجسته چینی جزو مشتریان اصلی این سنسور خواهند بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین