با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مشخصات و قیمت گوشی اینفینیکس GT 10 پرو با تراشه Dimensity 8050
عکس : گوشی اینفینیکس GT 10 پرو

آیا می‌دانید که صنعت گیمینگ بزرگ‌ترین بخش دنیای سرگرمی‌ها به‌شمار می‌رود؟ بر اساس گزارش موسسه SuperData Research در سال 2020 بازار جهانی گیمینگ با ارزش 159 میلیارد دلاری 8 برابر صنعت موسیقی (با ارزش 19.1 میلیارد دلاری) و 4 برابر صنعت سینما (با ارزش 41.7 میلیارد دلار) ارزش‌گذاری شده است.

حتی صنعت ورزش‌های الکترونیکی نیز به تنهایی 1.1 میلیارد دلار درآمدزایی داشته است. هدف از ارائه اطلاعات فوق این است که میزان اهمیت و جایگاه گوشی ‌های گیمینگ در بازار برای همگان آشکار شود.

اکنون اینفینیکس از نخستین گوشی گیمینگ اختصاصی خود با نام اینفینیکس GT 10 پرو رونمایی کرده است. این شرکت در گذشته نیز دستگاه‌های قدرتمندی را تولید نموده است؛ اما محصول جدید ویژگی‌هایی فراتر از صرفا یک تراشه سریع را در خود جای داده است.

این گوشی هوشمند از تراشه Dimensity 8050 ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. این نیمه‌هادی با کمک فرآیند 6 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده و مجهز به 4 هسته پردازشی از نوع کورتکس A78 و 4 هسته کورتکس A55 است.

قدرتمندترین هسته کورتکس A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند. پردازنده گرافیکی به‌کارگیری شده در این تراشه از نوع Mali-G77 شامل 9 هسته پردازشی است. این تراشه در کنار حداکثر 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 فعالیت خواهد کرد.

اینفینیکس GT 10 پرو

به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، کاربران در صورت تمایل می‌توانند فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را تا سقف 1 ترابایت ارتقاء دهند. اگرچه بسیاری از کاربران احتمالا مایل به اجرای بازی‌ها از روی کارت حافظه میکرو اس‌دی نیستند؛ اما در عوض می‌توانند محتوای چند رسانه‌ای زیادی از جمله موسیقی و ویدیوهای ضبط شده از بازی‌ها را بر روی کارت حافظه ذخیره‌سازی نمایند. همچنین کاربران به 8 گیگابایت حافظه بیش‌تر در قالب رم مجازی نیز دسترسی خواهند داشت.

نمایشگر یکی دیگر از مولفه‌های کلیدی برای گیمینگ موبایلی قلمداد می‌شود. اینفینیکس GT 10 پرو مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نسبت ابعاد 20:9 است. این نمایشگر با نرخ‌های نوسازی 120، 90 و 60 هرتزی عمل نموده و هنگام ردیابی 2 انگشت از نرخ نمونه‌برداری لمسی 360 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

این نمایشگر دارای یک پنل 10 بیتی با حواشی باریک و حداکثر روشنایی 900 نیتی است. این پنل از تکنیک مدولاسیون پهنای پالس با فرکانس بالا 1920 هرتز بهره می‌گیرد. اسکنر اثرانگشت همراه با حسگر مجاورت فیزیکی و سنسور نور نیز با نمایشگر گوشی ادغام شده‌اند.

انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از ویژگی Bypass Charge تامین می‌شود. این موضوع بدان معناست که کاربران می‌توانند باتری گوشی را از مدار مصرف خارج نموده و انرژی مورد نیاز دستگاه را مستقیما از یک شارژر با فناوری USB Power Delivery 3.0 دریافت کنند. این قابلیت موجب کاهش دمای گوشی حین اجرای بازی‌ها شده و طول عمر باتری را نیز ارتقاء خواهد داد.

از جنبه قابلیت‌های شارژ نیز گوشی جدید اینفینیکس از شارژ با حداکثر توان 45 وات از طریق شارژرهای Power Delivery پشتیبانی می‌کند. سیستم صوتی گوشی شامل اسپیکرهای استریو و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. این ویژگی برای گیمینگ بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که زمان تاخیر بهترین هدست‌های بی‌سیم حتی با مدل‌های دارای سیم مسی ساده نیز برابری نخواهد کرد.

به منظور پشتیبانی از قابلیت‌های صوتی با بازخوردهای لرزشی از یک موتور لرزشی داخلی 4D استفاده شده است. اینفینیکس GT 10 پرو با مدل‌های رنگی مشکی (Cyber Black) و نقره‌ای (Mirage Silver) به بازار عرضه می‌شود. در طراحی این گوشی از تم سایبرپانک و چراغ مینی LED قابل تنظیم استفاده شده است. کیس ارائه شده در جعبه خرده فروشی گوشی به حفاظت از دستگاه و حمل ایمن‌تر آن در دستان کاربر کمک می‌کند.

دوربین چندان به مقوله گیمینگ مربوط نمی‌شود. با این‌حال سیستم دوربین پشتی گوشی از ماژول اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.75 و سنسور 1/1.67 اینچی به‌همراه 2 ماژول کمکی 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی روی پنل جلویی گوشی از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دوربین پشتی مجهز به 4 عدد فلاش LED به‌عنوان چراغ قوه بوده و دوربین جلویی نیز به 2 عدد LED مجهز شده است. هر 2 دوربین قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 2K و سرعت 30 فریم برثانیه یا رزولوشن 1080p با سرعت 60 فریم برثانیه هستند.

از جنبه نرم‌افزاری این گوشی رابط کاربری Pure XOS 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 را اجرا می‌کند. دلیل استفاده از واژه Pure در نام رابط کاربری این است که اینفینیکس از کاهش تعداد برنامه‌های از پیش نصب شده و حذف تبلیغات خبر داده است.

اینفینیکس جعبه مقوایی گوشی را به گونه‌ای طراحی کرده که می‌تواند به یک تقویت‌کننده پسیو صدا یا هولدر شارژ تبدیل شود. این موضوع یک راهکار هوشمندانه برای استفاده دوباره از جعبه دستگاه به‌شمار رفته و ماهیت سرگرم‌کننده گوشی را بیش از پیش برجسته می‌کند.

اینفینیکس GT 10 پرو با برچسب قیمتی 240 تا 250 دلاری به‌زودی روانه بازار خواهد شد. قیمت‌‌گذاری این محصول بسته به منطقه عرضه تا حدی متفاوت خواهد بود.

این گوشی در بسیاری از جنبه‌های سخت‌افزاری مشابه با اینفینیکس نوت 30 پرو است. با این‌حال در این میان تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد که بارزترین آنها به مقوله طراحی مربوط می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین