با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
انواع پارت نامبر های آیفون + نحوه تشخیص آن
عکس : پارت نامبر های آیفون

پارت نامبر گوشی‌های آیفون برای مشتریان ایرانی یکی از دغدغه‌های مهم در هنگام خرید است. فرق پارت نامبر های ایفون برخی اوقات به قدری مهم است که روی قیمت یک مدل گوشی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید تفاوت در پارت نامبر گوشی آیفون مسئله نگران‌کننده‌ای نیست و ما در این مقاله قصد داریم انواع پارت نامبر های آیفون را معرفی کنیم و اشاره‌ای به نحوه تشخیص پارت نامبر از روی جعبه گوشی خواهیم داشت. برای آشنایی کامل با پارت نامبر های مهم در بازار ایران، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پارت نامبر آیفون ؛ کدی منحصربه‌فرد برای مشخص کردن کشور مقصد

پارت نامبر کد مخصوصی است که روی کلیه محصولات الکترونیکی نصب می‌شود، اما پارت نامبر آیفون مشخص‌کننده بازار مقصد است. پارت نامبر های ایفون تنها آیتمی است که کشور و بازار مقصد عرضه گوشی آیفون را مشخص می‌کند و هیچ‌وقت به معنای کیفیت ساخت یا قطعات استفاده در گوشی نخواهد بود.

ازآنجایی‌که در کشورمان نمایندگی رسمی اپل وجود ندارد، بد نیست هنگام خرید دستگاه‌های آیفون از پارت نامبر آن اطلاع داشته باشیم. تفاوت‌های بسیار کوچکی بین پارت نامبرهای گوشی‌های آیفون وجود دارد، اما این موضوع اصلا نگران‌کننده نیست. در جدول زیر بخشی از لیست پارت نامبر های مهم اپل را عنوان کرده‌ایم:

پارت نامبر بازار هدف یا کشور مقصد
LL/LZ آمریکا/کاستاریکا، مکزیک
ZA سنگاپور
ZP هنگ کنگ
CH چین
AB امارات
HN هند
C کانادا

پارت نامبرهای آیفون بسیار بیشتر از این تعداد هستند، اما کدهایی که در این بخش عنوان کردیم، بیشترین مدل‌هایی از آیفون هستند که به کشورمان وارد می‌شوند. در هنگام خرید آیفون ۱۳ پرو مکس به پارت نامبر آن دقت داشته باشید. پارت نامبر نشان‌دهنده کیفیت قطعات نیست و فقط ممکن است برخی امکانات نرم‌افزاری گوشی غیرفعال باشد. تفاوت پارت نامبرهای مختلف را در ادامه بررسی می‌کنیم.

فرق پارت نامبر های ایفون؛ تفاوت در محدودیت‌های نرم‌افزاری

تنها تفاوت پارت نامبرهای آیفون در محدودیت‌های نرم‌افزاری است. معمولا آیفون‌ها باتوجه‌به نیاز کشور بازار هدف ساخته می‌شوند. فقط یک مورد پارت نامبر آیفون از نظر سخت‌افزاری با سایر مدل‌ها متفاوت است. پارت نامبر LLA که مربوط به کشور آمریکا می‌شود، در گوشی‌های آیفون 12، 13 و 14 یک آنتن فیزیکی به نام mmWave در زیر دکمه پاور دارد. این دکمه فیزیکی برای استفاده بهتر از فناوری 5G در نظر گرفته شده است. در بخش زیر تفاوت پارت نامبرهای مختلف آیفون را مشاهده خواهید کرد.

  • پارت نامبر Za سنگاپور: امکان استفاده از 2 سیم‌کارت فیزیکی در پارت نامبر za وجود دارد و Za جزو محبوب‌ترین پارت نامبرها است.
  • پارت نامبر lla آمریکا: پشتیبانی از 2 سیم کارت نانو و esim
  • پارت نامبر ch چین: پشتیبانی از دو سیم‌کارت و محدودیت در برقراری تماس گروهی از طریق فیس‌تایم
  • پارت نامبر za هنگ کنگ: داخل ایران 2 سیم کارت به خوبی کار نمی‌کند.
  • پارت نامبر Ab امارات: پشتیبانی از از یک سیم‌کارت فیزیکی و نصب نبودن برنامه فیس‌تایم به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی

توجه داشته باشید قیمت ایفون ۱۳ پرو با پارت نامبر za ممکن است کمی بالاتر از آیفون 13 پرو با پارت نامبر ch باشد. معمولا گوشی‌های پارت نامبر za سنگاپور در بازار ایران قیمت بالاتری دارند.

روش چک کردن پارت نامبر آیفون؛ جعبه گوشی و قسمت تنظیمات

پارت نامبر های ایفون را می‌توان از طریق جعبه و تنظیمات گوشی بررسی کرد. برای چک کردن پارت نامبر باید از طریق General وارد بخش About شوید. در قسمت About گزینه چهارم Model Number چند حرف را می‌توانید مشاهده کنید. دو بخش آخر حروف نشان‌دهنده پارت نامبر گوشی است. این حروف مانند ZA یا CH در این قسمت نوشته شده است. همچنین پشت جعبه گوشی نیز پارت نامبر به‌صورت شماره سریال نوشته می‌شود. مدل نامبر معمولا با حرف M شروع می‌شود. در ادامه انواع حروف مورداستفاده در مدل نامبر را بیان می‌کنیم:

  • حرف M: حرف M به معنی گوشی آیفون سالم است
  • حرف F: آیفون توسط شرکت اپل رفرش شده است.
  • حرف P: دستگاه آیفون به‌صورت سفارشی ساخته شده است.
  • حرف N: گوشی از طرف اپل برای کاربر تعویض شده است.

توجه داشته باشید برای آگاهی از قیمت گوشی ایفون ۱۳ و سایر مدل‌های آیفون از طریق فروشگاه اینترنتی آمیتیس می‌توانید اقدام کنید. این فروشگاه اینترنتی انواع گوشی‌های آیفون و سایر برندهای مطرح در بازار را با قیمت رقابتی و تضمین کیفیت به شما عزیزان در سراسر ایران عرضه می‌کند.

تجربه شیرین خرید انواع آیفون با قیمت رقابتی از فروشگاه آمیتیس

در این مقاله در ارتباط با انواع پارت نامبر های آیفون و نحوه تشخیص پارت نامبر صحبت کردیم. درحالت‌کلی پارت نامبر آیفون‌های مختلف شاید متفاوت باشد، اما جز یک مورد استثنا همه گوشی‌های آیفون با هر پارت نامبری سخت‌افزار یکسانی دارند. در هنگام خرید گوشی‌های آیفون توجه داشته باشید که به دلیل پارت نامبر، مبلغ بسیار بالایی پرداخت نکنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین