برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسالت دوم دستگاهتان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، انجام دهید.
به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا اگر تلفن همراه یا هر نوع دستگاه الکترونیکی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، میتوانید به کمک فرایند افزودن دستگاه در سامانه همتا، آن را تحت مالکیت قطعی سیمکارت خود درآورید و سپس فرایندهای سامانه همتا، مانند انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.
اگر دستگاه دو سیمکارتهای دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسالتهای (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) آن استفاده کردهاید، در صورتی که در حال حاضر در اسالت دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسالت دوم دستگاهتان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، انجام دهید.
جهت افزودن دستگاه، ابتدا الزم است تا به سامانه همتا متصل شوید. از سه روش سایت اینترنتی به آدرس ir.ntsw.hamta.www، کد دستوری ۷۷۷۷# و اپلیکشین همتا میتوان با سامانه همتا ارتباط برقرار کرده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد.
افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی ir.ntsw.hamta
در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس ir.ntsw.hamta مراجعه کنید. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیم کارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیمکارت وارد سامانه شویم.
در این مرحله شماره سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاهتان بوده را وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب کنید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال میشود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید. پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا ، در بخش مدیریت دستگاهها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.
در مرحله بعدی الزم است تا شناسه (IMEI)دستگاه خود را وارد کرده و گزینه ثبت را انتخاب کنید. دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسالت دستگاه بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #۶۰#*، قابلرؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا ، باید ۱۱ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI) بدون هرگونه علامت اضافی ( ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.
درصورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)سامانه به صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه را برای شما نمایش میدهد و شما باید شناسه (IMEI)دوم دستگاهتان را هم وارد کنید.
مشکل در تشخیص تعداد اسالت در همتا درصورتیکه دستگاه شما دو اسالت (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمیشود و شما نمیتوانید شناسه (IMEI)دوم دستگاهتان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسالت است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره ۱۲۱ تماس حاصل کرده و مشکل را مطرح کنید.
چنانچه شناسه (IMEI)های اظهار شده، با سیمکارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به صورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد. در ادامه، میتوانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاهها» از منوی سمت راست، شناسه(IMEI)های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده کنید.
افزودن دستگاه از طریق کد دستوری#۷۷۷۷*
در مرحله اول ابتدا با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، کد دستوری#۷۷۷۷*را شمارهگیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب سپس در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۱ را وارد کنید.
در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۱ را وارد نمایید. در مرحله بعدی الزم است تا شناسه دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.
دقت داشته باشید، شناسه دستگاه، به تعداد اسالت دستگاه بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا باشمارهگیری #۶۰#*، قابلرؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا ، باید ۱۱ رقم ابتدایی این شناسه، بدون هرگونه عالمت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.
درصورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه، سامانه به صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه دوم دستگاه» را برای شما نمایش میدهد و شما باید شناسه دوم دستگاهتان را هم وارد کنید.
مشکل در تشخیص تعداد اسلات در همتا
درصورتیکه دستگاه شما دو اسالت است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمیشود و شما نمیتوانید شناسه دوم دستگاهتان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسالت است اما سامانه از شما، شناسه دوم را می خواهد، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره ۶۶۰۳۰۰ تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید.
سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی که دستگاه تک سیمکارت باشد، یک شناسه و درصورتیکه دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه در این مرحله نمایش داده میشوند.
و در نهایت چنانچه شناسههای اظهار شده، با سیمکارتی که با آن#۷۷۷۷* را شمارهگیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به صورت موفقیت آمیز انجام خواهد شد.
دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسالتهای آن، تحت مالکیت تنها یک سیمکارت قرار دارد. بنابراین، درصورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیتآمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه دستگاه شما تحت مالکیت یک سیمکارت قرار میگیرد. بنابراین زمانی که در اسالت دوم سیمکارتی غیر از سیمکارت مالک دستگاه در سامانه همتا ، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.
همانگونه که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیمکارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیمکارتهای خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.