با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کدهای مخفی تلفن همراه که باید بدانید
عکس : کدهای مخفی گوشی موبایل

یکی ازکدهای مخفی جذاب کدی است که از‌طریق آن می‌توان تست سخت‌افزاری انجام داد. این کدبه شما امکان می‌دهد هنگام خریدگوشی، ازسلامت آن مطمئن شوید.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از کلیک جام جم کد تست سخت‌افزاری در گوشی‌های سامسونگ #*۰#* است. با واردکردن این کد، وارد صفحه‌ی جدیدی می‌شویدکه به شما امکان می‌دهدبخش‌های مختلف گوشی رابررسی کنید.


برای نمونه،می‌توان تصویری کاملا سبز یانارنجی روی صفحه نشان داد.با این کار، می‌توانید پیکسل‌های سوخته‌ نمایشگر یا سایه‌های اطراف آن را به‌سادگی ببینید.

بخش تست سخت‌افزاری، بررسی کیفیت اسپیکر و سلامت لمس نمایشگر راممکن می‌کند و گزینه‌های دیگری در‌ دسترس شما قرار می‌دهد. در گوشی‌های ساخت شیائومی، برای ورود به صفحه‌ی تست سخت‌افزاری باید از کد *#*#۶۴۸۴#*#* استفاده کنید. متأسفانه کدی برای تست سخت‌افزاری آیفون وجود ندارد.

کد بررسی IMEI گوشی

دومین کد مخفی گوشی‌های هوشمند به شما امکان می‌دهد کد IMEI را بررسی کنید. این کد برای رجیسترکردن گوشی‌ کاربرد دارد. در‌صورت خرید گوشی دست‌دوم، می‌توانید از‌طریق بررسی کد IMEI وتطبیق آن با کدموجودبر جعبه، ازجعلی‌نبودن جعبه‌ی گوشی مطمئن شوید.در تمامی گوشی‌های هوشمند، از‌طریق کد دستوری #۰۶#* می‌توان IMEI رامشاهده کرد.درصفحه‌ی جدید، بسته به تعداد سیم‌کارت‌های تحت پشتیبانی گوشی، یک یا دو کد IMEI به‌همراه سریال دستگاه را می‌توان مشاهده کرد.

کد IMEI گوشی
عکس : کد IMEI گوشی

کد SysDump

با واردکردن کد دستوری #۹۹۰۰#* در گوشی‌های سامسونگ، وارد فضایی با عنوان System Dump می‌شوید. صفحه‌ای که باز می‌شود،حاوی گزینه‌های متنوع است. اگردرباره‌ی این گزینه‌ها اطلاعات کافی ندارید، از دست‌کاری آنها خودداری کنید. گزینه‌ی Delete Dumpstate/Logcatبه شما امکان می‌دهد برخی کش‌ها را پاک کنید و سرعت دستگاه را افزایش دهید. در گوشی‌های شیائومی و اپل، کدی برای ورود به صفحه‌ی System Dump وجود ندارد.

کد اطلاعات دوربین گوشی

کد اطلاعات دوربین گوشی
عکس : کد اطلاعات دوربین گوشی

کد دستوری #۳۹۹۹۱۵۳۹#* در گوشی‌های سامسونگ کاربرد دارد. با واردکردن این کد صفحه‌ جدیدی باز می‌شود که از‌طریق آن می‌توانید اطلاعات دقیق دوربین گوشی را ببینید. این کد در گوشی‌های شیائومی و اپل کار نمی‌کند.

کد تاریخ ساخت گوشی

کد تاریخ ساخت گوشی
عکس : کد تاریخ ساخت گوشی

با وارد‌کردن کد #۳۶۹*۱۲۵۸۰#* در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید تاریخ دقیق ساخت گوشی را متوجه شوید. در صفحه‌ی جدید، عددی در جلو بخش RF Calمی‌بینید. این عدد فرمتی شبیه ۲۰۲۱۱۲۱۶ دارد.دورقم اول از سمت راست نشان‌دهنده‌ی روز، دو رقم وسط نشان‌دهنده‌ی ماه وچهار رقم آخر نشان‌دهنده‌ی سال ساخت است. در این نمونه، گوشی در ۱۶دسامبر(ماه دوازدهم) سال ۲۰۲۱ مصادف‌ با ۲۵ آذر ۱۴۰۰ تولید شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین