با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پیکسل ۹ بدون Qi2؛ چرا گوگل از استاندارد جدید شارژ بی‌سیم استفاده نکرد؟
عکس : پیکسل ۹

به گزارش نبض فناوری به نقل از تکنا، استاندارد Qi2 در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی و در اواخر همان سال نهایی شد. با این حال، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هنوز به طور گسترده از آن استفاده نکرده‌اند. دلیل اصلی این موضوع را می‌توان در زمان‌بر بودن فرآیند تولید گوشی‌های هوشمند و پیچیدگی پیاده‌سازی استانداردهای جدید جستجو کرد. با وجود اینکه یکی از کارمندان گوگل به پشتیبانی سری پیکسل ۹ از Qi2 اشاره کرده بود، اما این وعده محقق نشد.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از نبض فناوری در حالی که گوشی‌های سری پیکسل ۹ از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، اما از حلقه مغناطیسی مورد استفاده در استاندارد Qi2 بهره نمی‌برند. این موضوع در آزمایش‌هایی که با استفاده از لوازم جانبی MagSafe انجام شد، به تأیید رسید. با توجه به زمان عرضه زودهنگام سری پیکسل ۹، احتمالاً این گوشی‌ها در مراحل پایانی توسعه خود بودند و گوگل فرصت کافی برای پیاده‌سازی کامل استاندارد Qi2 روی این گوشی ها را نداشته است.

با وجود این، کاربران می‌توانند از طریق لوازم جانبی و قاب‌های مخصوص، قابلیت شارژ بی‌سیم Qi2 را به گوشی‌های پیکسل ۹ خود اضافه کنند. با این حال، نبود پشتیبانی داخلی از این استاندارد، یک نقطه ضعف برای گوشی های جدید محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که نسل بعدی گوشی‌های پیکسل از این استاندارد پشتیبانی کنند. در حال حاضر، گوشی هوشمند HMD Skyline اولین گوشی اندرویدی است که از استاندارد Qi2 بهره می برد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین