با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
دوربین عمق سنج CMF Phone 1 می‌تواند درون اجسام ببیند
عکس : گوشی CMF Phone 1

گوشی CMF Phone 1 که به‌تازگی معرفی شده است، به‌دلیل اینکه یک گوشی اندرویدی فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود، مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. اگرچه تنها چند روز از عرضه این دستگاه می‌گذرد، برخی خریداران قابلیتی عجیب را در مورد این دستگاه کشف کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که با دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی CMF Phone 1 می‌توان برای دیدن درون اجسام خاص استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از ترنجی برای اینکه اولین گوشی هوشمند زیربرند Nothing تا جای ممکن مقرون‌به‌صرفه باشد، این شرکت برخی از مشخصات رایج در گوشی‌های کنونی را از این دستگاه حذف کرده است. یکی از این موارد، ترکیب دوربین دوگانه پشتی است که تنها به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق‌سنج نامشخص به‌جای یک لنز فوق‌عریض یا تله‌فوتو مناسب محدود شده است. CMF دوربین این گوشی را به‌گونه‌ای ساخته است که نمی‌توان به قابلیت‌های حسگر عمق‌سنج آن با برنامه‌های عادی دسترسی پیدا کرد. بااین‌حال، یک کاربر توانسته راه‌حلی برای دسترسی به آن پیدا کند.

با استفاده از یک برنامه شخص ثالث در حالت توسعه‌دهنده، کاربر موردنظر قادر به دسترسی به خروجی سنسور عمق‌سنج شده است. در نگاه اول، به‌نظر می‌رسید که این دوربین یک لنز مونوکروم با وضوح پایین است، اما وقتی دوربین گوشی را به سمت یک کنترل تلویزیون گرفت، همه چیز تغییر کرد و حسگر عمق‌سنج به نحوی قادر بود باتری‌های کنترل از از درون آن ببیند.

پس از انتشار این ویدئو، Akis Evangelidis، یکی از بنیان‌گذاران Nothing، توضیح داد که در اینجا چه اتفاقی می‌افتد. به‌گفته اوانجلیدیس، سنسور عمق‌سنج در این گوشی، فیلتر مادون‌قرمز ندارد و نور مادون‌قرمز درحقیقت گاهی اوقات می‌تواند «ساختار داخلی اجسام نازک یا نیمه‌شفاف را آشکار کند.»


دوربین عمق سنج CMF Phone 1
عکس : دوربین عمق سنج CMF Phone 1

درحالی‌که برخی این مورد را یک ویژگی بسیار جالب برای یک تلفن 200 دلاری می‌دانند، برخی دیگر آن را به‌عنوان یک نگرانی حفظ حریم خصوصی تلقی می‌کنند. به‌دلیل احتیاط فراوان، اوانجلیدیس اعلام کرد که در آینده دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به خروجی این حسگر عمق‌سنج را محدود می‌کند. انتظار می‌رود این تغییر «در عرض یک هفته» ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین