با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ممنوعیت استفاده از گوشی در دومین مدرسه بزرگ آمریکا
عکس : ممنوعیت استفاده از گوشی در مدرسه
.

هیأت مدیره اتحادیه مدارس لس‌آنجلس به ممنوعیت استفاده از گوشی ‌های هوشمند توسط دانش‌آموزان رای داد تا از آن‌ها در مقابل مزاحمت‌های شبکه‌های اجتماعی که یادگیری را تضعیف می‌کند و به سلامت روان آسیب می‌رساند، محافظت کند.



به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از رویترز - Reuters اتحادیه مدارس لس‌آنجلس به ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای ۴۲۹هزار دانش آموز خود رای داد تا از کودکان درمقابل مزاحمت‌های شبکه‌های اجتماعی که یادگیری را تضعیف می‌کند و به سلامت روان آسیب می‌رساند، محافظت کند. هیأت مدیره دومین مدرسه بزرگ ایالات متحده با رای 5 بر 2، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که طی 120 روز سیاستی را برای منع استفاده دانش آموزان از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند. این سیاست تا ژانویه 2025(دی-بهمن) اعمال خواهد شد.

نیک ملوین، عضو هیئت مدیره، که این قطعنامه را پیشنهاد کرده، گفت: «دانش‌آموزان و کل شهر و کشور از این تصمیم سود خواهند برد.»

به تازگی جراح کل آمریکا نیز خواستار افزودن برچسب هشدار به شبکه‌های اجتماعی شد.

بنابراین لس آنجلس به تعدادی از مدارس کوچکتر می‌پیوندد تا دسترسی به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی را ممنوع کند. فلوریدا با حدود 2.8 میلیون دانش آموز در مدارس دولتی، سال گذشته قانونی را تصویب کرد که در آن مدارس باید از دسترسی دانش آموزان به شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

مطالعه‌ای که در مجله پزشکی JAMA منتشر شد نشان می‌دهد نوجوانانی که روزانه بیش از ۳ساعت را در شبکه‌های اجتماعی می گذرانند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری روانی باشند. نظرسنجی گالوپ‌ نیز نشان می‌دهد نوجوانان به طور متوسط روزانه ​4.8 ساعت را در شبکه های اجتماعی می‌گذرانند.

اتحادیه مدارس لس‌آنجلس به شواهد دیگری نیز اشاره کرده مبنی بر اینکه اعتیاد به تلفن همراه با افزایش نرخ اضطراب و آزار و اذیت سایبری مرتبط است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین