با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ترنجی
ترنجی
تقویم
چهارشنبه 16 خرداد 1403
سینا عطایی نویسنده : سینا عطایی
.
شیشه مقاوم Gorilla Glass 7i کورنینگ برای گوشی‌های ارزان معرفی شد
عکس : شیشه گوریلا گلس

کورنینگ به تازگی شیشه مقاوم Gorilla Glass 7i را معرفی کرده است. این محصول به صورت ویژه برای گوشی‌های میان‌رده و حتی اقتصادی طراحی شده که می‌تواند خبر خوبی برای این دسته محصولات باشد.

شیشه مقاوم Gorilla Glass 7i

در حال حاضر برندهای سازنده موبایل برای محافظت از شیشه نمایشگر گوشی‌های اقتصادی‌تر خود از نسل‌های قدیمی شیشه‌های مقاوم Corning استفاده می‌کنند. خبر خوب این که Gorilla Glass 7i در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر گوریلا گلس محافظت بهتری در برابر افتادن و خراش ارائه می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از ترنجی کورنینگ عنوان می‌کند که افزایش استفاده از شیشه گوریلا گلس ۵ در گوشی‌های میان‌رده، دلیل اصلی ارائه گوریلا گلس 7i است. گوریلا گلس ۵ سال ۲۰۱۶ معرفی شد که از آن زمان تا کنون زمان زیادی می‌گذرد. از طرفی شیشه گوریلا گلس ۵ بیشتر برای متوسط اندازه نمایشگر حدود ۵.۳ اینچ طراحی شده بود. در سال ۲۰۲۴ متوسط اندازه نمایشگر گوشی‌ها حدود ۶.۶ اینچ است. همچنین متوسط وزن و نوع طراحی‌ها نیز تغییر کرده و در نتیجه نیاز به طراحی جدید احساس می‌شود. این برند سازنده شیشه‌های مقاوم برای محصولات دیجیتال، نیاز به محصولی مدرن‌تر را تأیید می‌کنند که برای تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه بوده و در عین حال با روند نمایشگرهای باکیفیت در دستگاه‌های میان‌رده مطابقت دارد.

شیشه مقاوم گوریلا گلس 7i برند کورنینگ
عکس : شیشه مقاوم گوریلا گلس 7i برند کورنینگ

طبق بیانیه مطبوعاتی Corning، شیشه جدید بهبودهای قابل توجهی در دوام ارائه می‌دهد. بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که گوریلا گلس 7i می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع 1 متر بر روی یک سطح ناهموار (مانند آسفالت) دوام بیاورد. برای مثال آن‌ها می‌گویند شیشه‌های آلومینوسیلیکات رقیب معمولاً در ارتفاعات بسیار پایین‌تر (حدود 0.5 متر یا کمتر) می‌شکنند.

فراتر از محافظت در برابر سقوط، شیشه Gorilla Glass 7i در مقایسه با برخی دیگر از شیشه‌های آلومینوسیلیکات لیتیوم موجود در بازار، ۲ برابر مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی دارد.

به نظر می رسد این یک محصول جدید امیدوارکننده برای تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند میان رده خواهد بود. البته باید صبر کرد و بررسی‌های عملی این شیشه مقاوم جدید Corning را دید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین