با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قیمت و مشخصات گوشی ورتو (vertu)
عکس : گوشی ورتو

ورتو ، نام یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های صنعت گوشی در جهان است که در کنار کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ و اپل مشغول به فعالیت است، اما نحوه فعالیت آن کمی متفاوت است. ورتو vertu یک شرکت بریتانیایی است که گوشی‌های دست‌ساز لوکس تولید می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از ایمنا شرکت ورتو در واقع توسط شرکت نوکیا در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد، اما در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ شرکت ورتو به بخش خصوصی سوئدی فروخته شد و تنها ۱۰ درصد از سهم فروش شرکت را برای خود در نظر گرفت. مجموعه ورتو صرفاً مجموعه‌ای برای طراحی گوشی‌های لوکس و بسیار گران قیمت است که تمامی کاربران این گوشی‌ها، افراد بسیار ثروتمند در جهان هستند و به همین دلیل هر فردی که یکی از گوشی‌های ورتو را داشته باشد، نمادی از ثروت و تجمل‌گرایی او است، چرا که بعضی از گوشی‌هایی که کمپانی ورتو آن‌ها را طراحی و عرضه کرده است، در عین سادگی به دلیل طلا و سنگ‌های ارزشمند به کار رفته، قیمت بالای ۵۰ هزار دلار دارند.


گوشی ورتو
عکس : گوشی ورتو

در سال ۲۰۱۳ گوشی‌های ورتو حدود ۳۵۰ هزار مشتری داشت و در سال ۲۰۱۵ شرکت خصوصی EQT سهم خود از ورتو را به یک شرکت سرمایه گذاری هنگ‌کنگی به نام Godin Holdings فروخت.

چیزی که گوشی‌های vertu را ارزشمند می‌کند دست ساز بودن گوشی است به گفته شرکت ورتو تمام مراحل ساخت گوشی‌های ورتو با دست و بدون دخالت ماشین انجام می‌شود.

بدنه گوشی‌های ورتو از تیتانیوم، طلا، نقره و فلزات گران‌بهای دیگر ساخته شده‌است، همچنین شرکت ورتو ، با کمک هنرمندانی چیره‌دست، روی بدنه گوشی‌هایش از جواهراتی همچون الماس، یاقوت و طلا بهره می‌برد و همین موضوع لوکس بودن موبایل‌های ورتو را چندین برابر می‌کند.



گوشی‌های ورتو به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

گوشی vertu
عکس : گوشی vertu

انواع گوشی‌های ورتو شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیگنچر: گوشی‌های سیگنچر خود به دو دسته دیگر تقسیم می‌شوند که به صورت معمولی و یا لمسی هستند. در گوشی‌های سیگنچر لمسی از سیستم عامل اندروید استفاده شده است. این مدل از محبوبیت بالایی برخوردار است و در سال ۲۰۰۳۳ طراحی و تولید شده است، دارای مشخصات ی از جمله مواد زیر است:
  • از تکنولوژی G2 یا GSM در ساخت آن استفاده شده است.
  • دارای صفحه نمایش TFD است.
  • دارای مموری کارت نیست.
  • مخاطبین آن می‌توانند به ۱۰۰۰ نفر هم برسند.
  • دارای ظرفیت ۱۰۰ پیامک است.
  • دارای بلوتوث و رادیو نیست.



ورتو سیگنچر اس دراگون
عکس : ورتو سیگنچر اس دراگون

در بازه زمانی ساخت این گوشی، سایر گوشی‌های بازار دارای چنین امکاناتی نبودند و گوشی‌های ورتو از مزیت‌های بیشتری نسبت به رقیبانشان در بازار برخوردار بودند، اما در دوره‌های بعدی این گوشی‌ها دارای امکانات ضعیف‌تری بودند.

نوعی از آنکه شامل مدل سیگنچر کبرا است، دارای بدنه‌ای از جنس طلا است در واقع از دلایل اصلی محبوب بودنش این است که در ساخت آن از ۴۰۰ قطعه یاقوت کبود استفاده شده است و زیبایی بی‌نظیری به آن بخشیده است. شرکت سازنده گوشی‌های ورتو قصد دارد ۸ مدل دیگر از سیگنچر کبرا را به بازار ارائه کند.

  • ورتو فراری جی تی: در ساخت مدل فراری ورتو از بدنه‌ای تیتانیومی استفاده شده است و از آلیاژهای ماشین فراری در ساخت بدنه این نوع گوشی ورتو استفاده شده است. در پشت بدنه این گوشی از چرم استفاده شده است که مشابه چرم صندلی ماشین فراری است، اگر دارای کارت گارانتی باشید می‌توانید هر شش ماه یک بار به نمایندگی‌های معتبر گوشی ورتو مراجعه کنید و و بخش چرمی آن را عوض کنید.

در سال ۲۰۱۵ برند ورتو ورژن دیگری از خود را روانه بازار کرد و دیگر بعد از آن نسخه جدیدی وارد بازار نشد، گوشی‌های اندرویدی ورتو ورژه جدید این گوشی بود.

  • ورتو اسنت: این گوشی یک سال بعد از مدل سیگنچر وارد بازار شد، یعنی در سال ۲۰۰۴ و نسبت به مدل قبل خود جذابیت زیادی نداشت. دارای ظرفیت باتری بسیار کم و حدود ۷۸۰ میلی آمپر است و از آلیاژهای گران‌ قیمت ی هم چون فولاد ضد زنگ، فلز مایع و یاقوت کبود در ساخت آن‌ها استفاده شده است.
  • ورتو دیاموند: این گوشی ورتو دکمه‌ای است و دارای قیمت بسیار بالا و نجومی است. در سال ۲۰۰۵ طراحی و روانه بازار شد و بسیار به مدل سیگنچر از لحاظ شکل و قابلیت‌های فنی شبیه بود. تنها تفاوت آن با سیگنچر نگین‌های مختلفی بود که در حاشیه‌های آن به کار رفته بود.
  • ورتو سیگنچر اس: نسبت به مدل قبلی خود سه سال اختلاف زمانی و دارای امکانات بیشتری است. قابلیت ذخیره کردن ۱۰۰۰ مخاطب و یک حافظه داخلی یک گیگابایتی است، همچنین دارای امکاناتی همچون بلوتوث است و از لحاظ قیمت ی به ورتو دیاموند شبیه است. این گوشی‌ها دارای امکاناتی شبیه به سری‌های اول گوشی‌های نوکیا هستند، در واقع می‌توان گفت که این گوشی‌ها دارای مزایا و خصوصیات ویژه‌ای نیستند.

معمولاً افرادی همچون مدیران و سران شرکت‌های بزرگ و برند به دنبال خرید گوشی‌های ورتو هستند، تا بتوانند از این طریق خود را خاص و منحصربه‌فرد نشان دهند، یا افرادی که دارای گوشی آیفون و یا گوشی سطح بالای دیگری هستند و از این گوشی‌های ورتو تنها می‌خواهند برای حفظ پرستیژ کاری خود استفاده کنند.



موبایل برند ورتو
عکس : موبایل برند ورتو

ورتو سیگنچر تاچ ۲۰۱۵: این مدل از گوشی‌های ورتو دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی هستند و وزنی معادل ۲۲۵ گرم دارند. این گوشی‌ها دارای نسخه اندرویدی ۵.۱ هستند و شبکه پشتیبانی آن‌ها LTE است. حافظه داخلی به کار رفته درون این گوشی‌ها ۶۴ گیگابایت است و دوربین ۲۱ مگاپیکسل دارند. ظرفیت باتری به کار رفته در آن‌ها ۳۱۶۰ میلی آمپر ساعت است و قیمت حدود ۹۰۰۰ یورو دارند.

ورتو استر: این مدل از گوشی‌هایی ورتو در سال ۲۰۱۴ طراحی و به بازار هدف ارائه شدند. دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و وزنی معادل ۱۹۳ گرم هستند. نسخه اندروید آن‌ها ۴.۴.۲ است و به وسیله LTE شبکه آن‌ها پشتیبانی می‌شود. دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل هستند. باتری به کار رفته درون آن‌ها ۲۲۷۵ میلی‌آمپر و قیمت ی حدود ۵۴۴۰ یورو دارند.

ورتو سیگنچر تاچ یا لمسی: در سال ۲۰۱۴ ساخته شدند و دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی هستند، وزن این گوشی‌های ورتو معادل ۱۹۲ گرم است و ورژن اندروید آن‌ها ۴.۴.۲ است، توسط LTE شبکه آن‌ها پشتیبانی می‌شود و دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و دوربین ۱۳ مگاپیکسل هستند، باتری به کار رفته درون آن‌ها دارای ۲۲۷۵ ملی آمپر ساعت ظرفیت است و قیمت ی حدود ۸۲۹۰ یورو دارند.

VERTU CONSTELLATION: در اکتبر ۲۰۱۳ طراحی شدند، دارای صفحه نمایش ۴.۳ اینچی و وزنی معادل ۱۷۹ گرم هستند. نسخه اندرویدی آن‌ها ۴.۲.۲ و دارای پشتیبان شبکه HSPA هستند. حافظه داخلی این گوشی‌ها ۳۲ گیگابایت است و و دارای دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی و ظرفیت باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت هستند، قیمت ی حدود ۵۰۰ یورو دارند.

ورتو TI: در فوریه ۲۰۱۳ طراحی شدند و دارای صفحه نمایش ۳.۷ اینچی هستند. نسخه اندروید آن‌ها ۴ است و دارای پشتیبان شبکه HSPA هستند. حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و دوربین ۸ مگاپیکسلی دارند. قیمت این گوشی‌ها حدود ۷۹۰۰ یورو است.

ورتو CONSTELLATION: در اکتبر ۲۰۱۱ طراحی و ساخته شدند و دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچی هستند. وزنی معادل ۱۶۴ الی ۱۹۹ گرم دارند و دارای پشتیبانی شبکه HSPA هستند. دوربین به کار رفته درون آن‌ها ۸ مگاپیکسلی است، ظرفیت باتری آن‌ها ۱۲۰۰ میلی‌آمپر است و قیمت ی حدود ۲۳۳۰ یورو دارند.

ورتو فراری GT: در ژانویه ۲۰۱۱ ساخته و طراحی شدند. دارای صفحه نمایش ۲ اینچی و وزنی معادل ۱۸۷ گرم هستند. از شبکه HSPA پشتیبانی می‌کنند و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی دارند. دوربین به کار رفته درون آن‌ها ۵ مگاپیکسلی است، ظرفیت باتری آن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توان به مدت ۴ ساعت با شبکه 3G با آن صحبت کرد.



مزایا و معایب گوشی‌های ورتو

افرادی که به دنبال خرید ابزار و وسایل لاکچری هستند شاید زیاد به امکانات به کار رفته درون آن توجهی نکنند، استفاده از این گوشی‌ها برای آن‌ها مناسب است. در واقع می‌توان گفت امکانات این گوشی در حدی کم است که حتی کودک دوساله برای بازی کردن هم آن را نمی‌پسندد. این خود علتی بود که برند ورتو با بهره‌گیری از فلزات و بدنه‌های گران قیمت تلاش می‌کند نقاط ضعف و امکانات ضعیف گوشی‌های خود را پنهان کند.



معایب گوشی‌های ورتو

  • از کارت SD پشتیبانی نمی‌کنند.
  • دارای ال‌سی‌دی با کیفیت بسیار پایینی هستند.
  • دوربین اصلی به کار رفته درون آن‌ها دارای کیفیت بسیار پایینی است.



چگونه می‌توان گوشی‌ها ورتو اصل را از های‌کپی تشخیص داد؟

این برند که از معتبرترین و معروف‌ترین برندهای گوشی موجود در جهان است در کنار برندهای معروف دیگری هم چون سامسونگ و اپل فعالیت می‌کند، اما به گونه‌ای متفاوت در حال فعالیت است و دارای گوشی‌های لاکچری و بسیار گران است، تنها افراد ثروتمند در دنیا قادر به خرید آن هستند و در ساخت آن‌ها از طلا و جواهرات گران قیمت ی که ارزشی بیشتر از ۵۰ هزار دلار دارند به کار رفته است.

برند ورتو گوشی‌هایی را به بازار هدف خود ارائه داده است که جزو گران‌ قیمت ‌ترین گوشی‌های دنیا محسوب می‌شوند و تنها موردپسند افراد لاکچری‌پسند قرار می‌گیرد. این گوشی‌ها دارای انواع مختلفی هستند و در ساخت بدنه آن‌ها از مرغوب‌ترین متریال موجود در بازار و سنگ‌های قیمت ی همچون یاقوت کبود و الماس استفاده شده است.



قیمت گوشی‌های ورتو

گوشی ورتو سیگنیچر
عکس : گوشی ورتو سیگنیچر

رنج قیمت این گوشی‌ها بدون در نظر گرفتن هزینه گمرک از ۲۸۰۰ تا ۴۷ هزار یورو معادل (۱,۳۷۳,۳۰۴,۸۰۰ ریال تا ۲۳,۰۵۱,۹۰۲,۰۰۰ ریال) متغیر است.



ورتو فراری
عکس : ورتو فراری

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین