با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ترنجی
ترنجی
تقویم
جمعه 07 اردیبهشت 1403
 سینا عطایی نویسنده : سینا عطایی
.
سری گوشی‌های پالس برند HMD با ۳ عضو رسما معرفی شد
عکس : سری گوشی‌های پالس برند HMD با ۳ عضو رسما معرفی شد
.

در حالی که شراکت نوکیا و اچ‌ام‌دی هنوز راه زیادی در پیش دارد، HMD Global با عرضه گوشی‌های سری Pulse مسیر خود را پیش می‌برد. این‌جا ۳ مدل وجود دارد که در محدوده قیمتی 100 تا 200 یورو قرار می‌گیرند و متمرکز بر تعمیرپذیری خواهند بود.

گوشی‌های پالس برند HMD



به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از ترنجی اچ‌ام‌دی تصور می‌کند که مصرف‌کنندگان به سمت محصولات سازگارتر با محیط‌زیست حرکت می‌کنند و بر “قابل تعمیر بودن” تاکید دارند. این برند می‌گوید که گوشی‌های سری پالس به صورت “Gen 1 repairability” ساخته شده‌اند. به این معنی که کاربران می‌توانند “کیت‌های تعمیر توسط مشتری” را از iFixit دریافت کنند. تعمیرات ساده شامل تعویض باتری و همچنین تعویض صفحه نمایش است.

بیاید با این ۳ گوشی آشنا شویم:

۱- اچ ام دی پالس

مدل پایه با نام HMD Pulse ارائه می‌شود. البته باید توجه داشته باشیم که هر ۳ گوشی از تراشه اقتصادی Unisoc T606 بهره می‌برند ولی در بقیه موارد از جمله قیمت متفاوت هستند. مدل پایه با قیمت 140 یورو به فروش می رسد.

همچنین هر ۳ دستگاه با پنل LCD در اندازه 6.65 اینچی عرضه می‌شوند که نسبت تصویر آن 20:9 بوده، رزلوشن +HD دارد و با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز عرضه می‌شود. همچنین این پنل با حداکثر روشنایی 600 نیت و پوشش ۷۰ درصدی فضای رنگی NTSC خیلی پنل خاصی نیست.

در بخش دوربین، تفاوت‌های اصلی نمایان خواهد شد. مدل پایه یعنی Pulse دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت (با فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه) است. به نظر می رسد ماژول دوم یک سنسور عمق باشد. دوربین سلفی دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی است. خوشبختانه برای این دوربین سلفی از ناچ قدیمی قطره‌طور استفاده نشده و یک سوراخ نمایشگر را اینجا داریم.



باتری دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است و به عنوان “قابل تعویض برای تعمیر سریع” معرفی می‌شود. البته این بدان معنا نیست که می‌توانید قاب پشتی را باز و باتری را تعویض کنید، اما به این معنی است که می‌توانید باتری را در حدود 5 دقیقه در خانه و تنها با ابزارهای اولیه تعویض کنید.

این باتری تا 800 چرخه شارژ کامل افت کیفیت شدیدی نخواهد داشت. توان شارژ این باتری ۱۰ وات بوده که خیلی پایین است اما خب حضور پورت USB C دلگرم کننده خواهد بود. حسگر اثرانگشت با دکمه قفل یکپارچه شده و روی لبه سمت راست دستگاه قرار دارد. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در آن تعبیه شده است.

گواهی IP52 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب ارائه خواهد شد که با توجه به قیمت و سهولت در تعمیر، بیش از انتظار ماست. اما به دلیل داشتن این گواهی، برای تعویض باتری مستلزم این است که دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

گوشی اچ ام دی پالس
عکس : گوشی اچ ام دی پالس

تراشه Unisoc T606 یک نمونه قدیمی ۱۲ نانومتری است که با ۲ هسته Cortex-A75 و ۶ هسته Cortex-A55 در بخش CPU تجیزه شده است. برای پردازنده گرافیکی از یک هسته Mali-G57 MP1 بهره می‌برد و همچنین دارای یک مودم 4G است.

در اچ ام دی پالس شما 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارید. همچنین می‌توانید تا ۲۵۶ گیگابایت مموری کارت روی این دستگاه قرار دهید.

گوشی HMD Pulse با اندروید 14 عرضه می شود و این شرکت قول 2 به روز رسانی سیستم عامل و 3 سال وصله امنیتی را داده است. همین وعده آپدیت درباره ۲ گوشی دیگر نیز صادق است.



۲- اچ ام دی پالس پلاس

گوشی اچ ام دی پالس پلاس قیمت را تا 160 یورو افزایش می دهد. این دستگاه از همان نمایشگر و تراشه بهره می‌برد اما علاوه بر 4 و 6 گیگابایت حافظه رم، دارای یک گزینه 8 گیگابایتی نیز هست. همچنین دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از مموری microSD تا 256 گیگابایت است.

چیزی که مدل پلاس را متمایز می کند دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت است. متأسفانه، HMD جزئیات سنسور یا لنز، حتی مشخصات فیلمبرداری را ارائه نکرده است. البته این تراشه نمی‌تواند بیشتر از رزلوشن 1080p فیلم‌برداری کند. دوربین جلو همچنان 8 مگاپیکسل باقی می‌ماند.

اچ ام دی پالس پلاس
عکس : اچ ام دی پالس پلاس

پالس پلاس HMD مانند برادران خود دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 واتی است. این سه گوشی همچنین دارای جک 3.5 میلی متری هدفون هستند. ویژگی‌های اتصال بی‌سیم شامل 4G، Wi-Fi 5 (ac)، بلوتوث 5.0 و NFC، به علاوه سرویس‌های مکان‌یابی GPS/Galileo است.



۳- اچ ام دی پالس پرو

اچ ام دی پالس پرو
عکس : اچ ام دی پالس پرو

مدل پالس پرو طبیعتا بهترین عضو این سه‌گانه خواهد بود و قیمت آن 180 یورو اسن. با وجود پسوند پرو اما همان نمایشگر و تراشه اینجا هم تکرار می‌شود که واقعا سیاست عجیبی است.

در حالی که دوربین پشتی مشابه دوربین پلاس است (یعنی دوربین اصلی 50 مگاپیکسل به علاوه سنسور عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی) اما دوربین سلفی به 50 مگاپیکسل ارتقا یافته است. متاسفانه جزئیات بیشتری درباره مشخصات آن نداریم.

در بخش باتری همان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری باقی می‌ماند اما توان شارژ به ۲۰ وات ارتقا خواهد یافت.

به مانند هر ۲ مدل بالا اینجا هم یک حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه قفل حضور دارد. بقیه مشخصات سخت‌افزاری، حافظه رم و داخلی و اتصالات نیز مانند مدل‌های بالاست.

این گوشی‌ها فعلا در بازار اروپا عرضه خواهند شد. برای بازار امریکا یک مدل HMD Vibe وجود دارد که جزئیات زیادی درباره آن ارائه نشده اما برپایه مدل پالس پلاس خواهد بود.

همچنین درباره هزینه کیت تعمیر توسط مشتری چیزی ارائه نشده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین