با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قابلیت Circle to Search تا مهرماه 1403 در انحصار گوگل و سامسونگ خواهد ماند
عکس : قابلیت Circle to Search

سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24 تعداد زیادی ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز معرفی کرد که یکی از آن‌ها Circle to Search است. این قابلیت با مشارکت گوگل فراهم شد و یک روز پس از رویداد آنپکد سامسونگ ، گوگل آن را برای پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو نیز معرفی کرد. حالا طبق اعلام سامسونگ ، این قابلیت تا مهرماه 1403 در انحصار این دو غول فناوری باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو براساس اعلام سایت هلندی سامسونگ، قابلیت Circle to Search حداقل تا 5 اکتبر (14 مهرماه 1403) منحصراً برای گوشی‌های گوگل و سامسونگ در دسترس خواهد بود. به گفته سایت سامسونگ، هنوز هیچ پیشرفتی در توسعه این قابلیت روی دیگر گوشی‌های اندرویدی وجود نداشته است.

قابلیت Circle to Search در دیگر گوشی‌های اندرویدی

در این بیانیه مطبوعاتی، سامسونگ به رکوردهای فروش سری گلکسی S24 در هلند نیز اشاره کرد. طبق گزارش‌ها، پیش‌فروش پرچم‌داران جدید سامسونگ تا 50 درصد در این کشور افزایش یافته است. این شرکت می‌گوید یکی از مواردی که سری گلکسی S24 را منحصربه‌فرد می‌کند، ویژگی انحصاری Circle to Search است. با این قابلیت، کاربران می‌توانند به‌راحتی سوژه موجود در تصویر را با کشیدن دایره‌ای دور آن جستجو کنند.

پس از معرفی سری گلکسی S24، گوگل نیز این ویژگی را در گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در دسترس قرار داد. بااین‌حال، برای کاربران اندرویدی که در اکوسیستم سامسونگ و گوگل نیستند، این ویژگی عرضه نشد. سیستم‌عامل اندروید به در دسترس بودن اپلیکیشن‌های مختلف و متن‌بازبودن معروف است؛ اما به‌نظر می‌رسد که انحصاری‌کردن برخی قابلیت‌ها مانند Circle to Search کمی سیاست‌های اندروید را زیر سؤال می‌برد.

البته این اولین‌بار نیست که سامسونگ و گوگل فناوری‌‌ها و قابلیت‌های جدید را در انحصار خود نگه می‌دارند. پیش‌ازاین، آخرین نسخه‌های Wear OS تنها در گجت‌های این دو شرکت در دسترس بود. چنین رفتارهایی از سوی غول‌های فناوری ممکن است سایر شرکت‌ها را ناراضی کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین