با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
همراه با رشد چشمگیر بازار گوشی‌های تاشو، سامسونگ همچنان برند برتر این بازار است
عکس : گوشی‌ تاشو

با توجه به ضریب نفود ۱٬۶ درصدی گوشی‌های تاشو ، به نظر می‌رسد این محصولات خاص هنوز راه درازی برای رقابت با گوشی‌های استاندارد (با ضریب نفوذ ۸۵ تا ۹۰ درصدی) خواهند داشت. با این وجود، بازار گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه سوم سال جاری و در مقایسه با سه‌ماهه دوم رشد قابل توجه ۲۱۶ درصدی را تجربه کرده است. به علاوه، به نسبت سال گذشته نیز بازار این محصولات رشد ۱۶ درصدی داشته و میزان فروش آن‌ها به ۷ میلیون واحد رسیده است.

با عرضه گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵، سامسونگ در سه‌ماهه سال ۲۰۲۳ بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار داشته است. طبق گزارش DSCC، سامسونگ در بازه زمانی مذکور حدود ۷۲ درصد بازار را به خود اختصاص داده است که رقم چشمگیری محسوب می‌شود. البته در مقایسه با سهم ۸۶ درصدی این برند در سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی، سهم سامسونگ ۱۴ درصد کاهش داشته است.

در سه‌ماهه سال جاری، رقبای سامسونگ گوشی‌های تاشو بیشتری روانه بازار کرده‌اند و همچنین حجم تولید این محصولات را نیز افزایش داده‌اند. در این رابطه، هواوی با سهم ۹ درصدی خود پس از سامسونگ و در رده دوم پرفروش‌ترین برند گوشی‌های تاشو بازار قرار گرفته است. جایگاه سوم نیز در اختیار برند آنر با سهم ۸ درصدی است.

همانطور که انتظار می‌رفت، دو گوشی تاشو پرفروش سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نمایندگان سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ هستند که به ترتیب ۴۵ درصد و ۲۴ درصد از فروش کل گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص داده‌اند. پس از دستگاه‌های غول فناوری کره، گوشی هواوی میت X3 حدود ۶ درصد از عرضه کلی گوشی‌های تاشو را در اختیار گرفته است. در رده‌های چهارم و پنجم نیز به ترتیب گوشی‌های آنر مجیک V2 با سهم ۵ درصدی و هواوی میت X5 با سهم ۳ درصدی جای گرفته‌اند.

تحلیلگران DSCC پیش‌بینی کرده‌اند که در طی سه‌ماهه تعطیلات، حدود ۳٫۶ میلیون واحد از گوشی‌های تاشو عرضه خواهد شد که به نسبت سال گذشته با رشد ۴۷ درصدی همراه می‌شود. در مقایسه با سه‌ماهه سوم جاری، میزان فروش گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه چهارم با افت نسبتا شدید ۳۵ درصدی مواجه خواهد شد.

تحلیلگران همچنین ادعا کرده‌اند که سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ با افتی شدید به ۴۲ درصد خواهد رسید. سال گذشته، سهم سامسونگ در سه‌ماهه چهارم برابر با ۸۳ درصد بوده است.

برخلاف کاهش سهم سامسونگ، DSCC تخمین زده که سهم هواوی و آنر در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ روند رو به رشد خواهد گرفت و به ترتیب به ۲۱ درصد و ۱۹ درصد خواهد رسید. البته در این بازه زمانی، گلکسی زد فلیپ ۵ با سهم فروش ۲۲ درصدی احتمالا پرفروش‌ترین گوشی بازار باقی خواهد ماند و هواوی میت X5 (سهم ۱۵ درصدی) و آنر مجیک V3 در رده‌های دوم و سوم قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل DSCC، راس یانگ، در جمع‌بندی بازار گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ اذعان داشته که گوشی‌های تاشو در سال جاری فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. در طی سال ۲۰۲۳ میلادی، برندهای برجسته‌ای مانند گوگل، وان پلاس و تکنو وارد بازار گوشی‌های تاشو شده‌اند و هواوی نیز جایگاه خود را محکم‌تر از قبل کرده است. به علاوه، گوشی‌های تاشو با پیشرفت‌های فنی قابل توجهی در زمینه ضخامت، وزن و عملکرد همراه شده‌اند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین