به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به طور حتم امروزه همه ماها درگیر دریافت پیامکهای تبلیغاتی از سوی برخی از شرکتها هستیم که این موضوع در بعضی از مواقع با اعصاب و روان افراد بازی میکند. متاسفانه برخی از پیامکهای تبلیغاتی که در ساعات پایانی شبانه روز به گوشیها ارسال میشوند اغلب حاوی مطالبی غیر واقعی و با محتوای جعلی میباشند و بیشتر مزاحمت ایجاد میکنند تا اطلاع رسانی و تبلیغات. برخی از این پیامکها نیز با ارائه اطلاعات نادرست و کلامات کلیدی جذاب و توخالی ما را ترغیب میکنند که در مسابقات پیامکی شرکت کنیم که اینگونه پیامکها میتوانند سرقت اطلاعات مالی و شخصی ما را به هر دلیلی، نیز به همراه داشته باشند.
توجه داشته باشید در صورت ثبت درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، پیامکهای اطلاعرسانی و تخفیف از فروشگاههای مختلف که مشتری آن هستید یا پیامکهای اپراتورتان مثل دریافت اینترنت رایگان و... نیز برایتان ارسال نخواهد شد.
از همین روی وزارت ارتباطات و رگولاتوری طی چند سال اخیر و با همکاری اپراتورها، راههای مختلفی را برای لغو پیامک تبلیغاتی پیش پای مشترکین تلفن همراه قرار دادهاند.
براساس این گزارش سازمان تنظیم مقررات نیز سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شمارهها راهاندازی کرد. در عین حال، همچنان بعضی از پیامکهای تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال میشود که البته برای غیرفعالسازی این پیامکها هم راهحل وجود دارد.
عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی همراه اول
برای عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان میتوانند با یکی از روشهای ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»، شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*، تماس با مرکز اطلاعرسانی ۹۹۹۰، مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.
البته همراه اول ذکر کرده که پیامکهای اطلاعرسانی اپراتور و اطلاعرسانی سرویسهای پایه و باند پهن همراه اول، پیامکهای تبلیغاتی محسوب نمیشوند، بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیامها را دریافت میکنند. همچنین برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاهها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت میکنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.
فعالسازی و غیرفعالسازی پیامکهای تبلیغاتی ایرانسل
ایرانسلیها نیز میتوانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامکها اقدام کنند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسلمن و گزینه مدیریت پیامکهای تبلیغاتی، شمارهگیری کد ۵۰۰۶#* و دریافت فهرست کاملی از گروههای پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیامکها، امکانپذیر است.
مدیریت خدمات پیامکی در اپراتور رایتل
در اپراتور رایتل نیز استفاده از نرمافزار رایتل من و مراجعه به منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده"، شمارهگیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شمارهگیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعالسازی و جلوگیری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که از مراکز پیام مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شمارههای مشابه ارسال میشود، کاربرد دارد.