با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سامسونگ از قابلیت ترجمه زنده تماس‌ها با کمک هوش مصنوعی رونمایی کرد
عکس : ترجمه زنده تماس‌ها با کمک هوش مصنوعی

بی‌تردید هوش مصنوعی کلمه کلیدی در سال جاری محسوب می‌شود و ربات چت هوشمند ChatGPT در این پدیده نقش بسزایی دارد. در این میان سامسونگ نیز قصد دارد تا از رقابت فشرده در این حوزه جای نماند. امروزه هوش مصنوعی در حال نفوذ به تمامی حوزه‌های زندگی بشر بوده و هم‌اکنون سامسونگ نیز اعلام کرده که عصر جدیدی از هوش مصنوعی گلکسی ( Galaxy AI ) در راه است.

اکنون احتمالا این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که اصطلاح Galaxy AI به چه معناست؟ در این رابطه تنها به یک مثال یعنی قابلیت ترجمه زنده تماس با استفاده از هوش مصنوعی (AI Live Translate Call) اشاره شده است. کارکرد این ویژگی دقیقا همان چیزی است که به لحاظ تئوری از نام آن نیز برداشت می‌شود.

بدین‌ترتیب با عرضه نخستین گوشی هوش مصنوعی گلکسی در آینده نزدیک، کاربران هنگام نیاز به یک مترجم شخصی دسترسی خواهند داشت. این قابلیت در مشخصه تماس اصلی ادغام خواهد شد. بنابراین سامسونگ با افتخار اعلام کرده که مشکل استفاده از برنامه‌های متفرقه مرتفع شده است.

بدین‌ترتیب هنگام صحبت کردن، ترجمه‌های صوتی و متنی به‌صورت آنی ظاهر می‌شوند. تمامی مراحل این فرآیند بر روی دستگاه انجام می‌شود. بنابراین محتوای مکالمه کاربر به هیچ عنوان از گوشی هوشمند وی خارج نمی‌شود. به گفته سامسونگ این پدیده موجب می‌شود تا تماس با فردی که به زبان دیگری صحبت می‌کند؛ به سادگی فعال‌سازی زیرنویس‌ها هنگام پخش یک محتوای نمایشی باشد. البته این اظهارات در صورتی صادق هستند که مشخصه مذکور دقیقا آن‌طور که سامسونگ توصیف کرده است؛ عمل نماید.

اکنون می‌دانیم که سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S24 خود بر روی کلید واژه هوش مصنوعی مانور زیادی خواهد داد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه‌ها ضمن برگزاری رویدادی در روز 17 ژانویه سال آینده (27 دی ماه) به‌طور رسمی معرفی خواهند شد. این موضوع تقریبا تائید می‌کند که سری گلکسی S24 آخرین گوشی هوش مصنوعی گلکسی به‌شمار خواهد رفت.

به گفته سامسونگ، Galaxy AI یک تجربه جامع هوش مصنوعی موبایلی است که از هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط سامسونگ بر روی دستگاه و هوش مصنوعی مبتنی بر تکنولوژی ابری قدرت می‌گیرد. توسعه هوش مصنوعی ابری از طریق همکاری با رهبران صنعتی هم‌فکر امکان‌پذیر شده است.

به گفته سامسونگ “این ویژگی با ارتقاء امنیت و سطح حریم خصوصی به افزایش احساس آرامش کاربران منجر شده و تجربه استفاده روزمره از گوشی تلفن همراه را بهبود خواهد داد؛ چرا که هیچ شرکتی نمی‌تواند همانند گلکسی از پتانسیل هوش مصنوعی استفاده کند.” البته بایستی توجه داشت که Galaxy یک برند و نه یک شرکت محسوب می‌شود.

به باور برخی کاربران مشخص نیست که چرا اکوسیستم Galaxy از موقعیتی منحصربه‌فرد برای بهره‌برداری از پتانسیل هوش مصنوعی برخوردار است. در مقابل برخی کارشناسان معتقدند که تنها دستگاه‌های گلکسی قدرت و آزادی عمل مورد نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار می‌دهد. ظاهرا سامسونگ معتقد است که گوشی‌های دیگری وجود نداشته یا به هر دلیلی نمی‌توانند چنین آزادی عملی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. این موضوع به نوبه خود عجیب به‌نظر می‌رسد.

بنابراین با معرفی سری گلکسی S24 در اوایل سال آینده میلادی، هوش مصنوعی گلکسی ما را به دنیایی نزدیک‌تر می‌کند که در آن برخی از رایج‌ترین موانع ارتباط اجتماعی از بین رفته و ارتباطات آسان‌تر و سازنده‌تر از همیشه برقرار می‌شوند. اکنون بسیاری از کاربران از خود می‌پرسند که آیا دستیار بیکسبی به Galaxy AI تغییر نام خواهد داد یا خیر.

در حال حاضر همه چیز صرفا در حد حدس و گمان بوده و صحت و سقم اطلاعات موجود در ماه ژانویه آینده مشخص خواهد شد. بی‌تردید هوش مصنوعی، دنیا و زندگی کاربران را به سوی بهتر شدن سوق خواهد داد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین