با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اوپو فایند N3 برای بازارهای جهانی معرفی شد:‌ دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی و اسنپدراگون ۸ نسل دو
عکس : اوپو فایند N3

همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود، اوپو امروز از گوشی تاشو جدید خود به نام اوپو فایند N3 رونمایی کرد. فایند N3 اولین گوشی تاشو اوپو محسوب می‌شود که برای بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

به مانند دیگر محصولات سری فایند N، اوپو فایند N3 نیز از طراحی کتابی با طول کمتر و عرض بیشتر بهره می‌برد. به علاوه، گوشی تاشو اوپو از نمایشگر کاور ۶٫۳۱ اینچی امولد (نسبت تصویر ۲۰:۹) با رزولوشن تصویر ۲۴۸۴ در ۱۱۱۶ و نرخ نوسازی متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. از سوی دیگر، نمایشگر داخلی اوپو فایند N3 نیز یک پنل ۷٫۸۲ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۴۴۰ در ۲۲۶۸ و نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی است. هر دو نمایشگر این گوشی می‌توانند به نرخ روشنایی ۲۸۰۰ نیتی دست پیدا کنند.

قلب تپنده اوپو فایند N3 تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو است که با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۴۸۰۵ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۶۷ واتی SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اوپو، شارژ کامل فایند N3 تنها به ۴۲ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

شاید بتوان برجسته‌ترین ویژگی اوپو فایند N3 را سیستم دوربین آن به شمار آورد چرا که در مقایسه با دیگر گوشی‌های تاشو بازار، نماینده اوپو به دوربین‌های قدرتمندی مجهز شده است. در این راستا، پنل پشتی گوشی تاشو اوپو میزبان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی LYTIA-T808 سونی با فناوری پیکسل انباشته است. این سنسور 1/1.43 اینچی به لطف فناوری ترانزیستور دولایه می‌تواند نور بیشتری را جذب کند که در بهبود کیفیت تصاویر نقش پررنگی دارد.

همراه با این دوربین اصلی، اوپو فایند N3 به یک لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور 1/2 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.2 مجهز شده که از قابلیت فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند. آخرین دوربین گوشی نیز سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری است که از اندازه 1/2 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.6 بهره می‌برد. البته این دوربین قادر است با ویژگی بزرگنمایی هیبریدی به زوم ۶ برابری نیز دست پیدا کند.اوپو فایند N3 می‌تواند تا سه پنجره را به صورت همزمان و در هر دو حالت افقی و عمودی نمایش دهد. اوپو این قابلیت را نمایشگر ۱۵ اینچی مجازی می‌نامد. برخی از برنامه‌ها همچنین از ویژگی split-screen پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، کاربران قادر خواهند بود که دو فایل را به صورت همزمان در برنامه Microsoft 365 ادیت کنند. اوپو تایید کرده که ۹۵ درصد از برنامه‌های شناخته‌شده اندرویدی با حالت نمایشگر گسترش‌یافته فایند N3 سازگار هستند.

اوپو فایند N3 در چهار رنگ سبز، مشکی، طلایی و قرمز روانه بازار خواهد شد. نسخه‌های مشکی و قرمز رنگ از پنل پشتی چرمی بهره می‌برند در حالی که مدل‌های سبز و طلایی به پنل شیشه‌ای مجهز شده‌اند. البته نسخه طلایی فایند N3 با طراحی خاصی همراه شده و رنگ ماژول دوربین آن با رنگ پنل پشتی یکسان است.

در نهایت باید اشاره کرد که اوپو فایند N3 در کانفیگ رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۲۳۹۹ دلار سنگاپور (۱۶۵۰ یورو) به فروش می‌رسد. پیش‌سفارش دستگاه از فردا به صورت رسمی آغاز می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین