با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو معرفی شدند
عکس : پیکسل 8 پرو

از چند ماه پیش شاهد افشای اطلاعات و جزئیات مربوط به جدیدترین پرچمدارهای گوگل یعنی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو بودیم به طوری که تصور می‌کنیم این گوشی‌های هوشمند مدت‌هاست معرفی شده‌اند و در بازار حضور دارند! اما واقعیت این است که گوگل امروز با برگزاری رویدادی اختصاصی اقدام به معرفی این گوشی‌ها کرده و ما نیز بلافاصله قصد داریم در وب سایت دیجی رو به مرور مشخصات و ویژگی‌های سری پیکسل 8 بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اولین و مهمترین تغییری که در سری پیکسل 8 شاهد هستیم، اضافه شدن تراشه پردازشی نسل جدید گوگل یعنی تنسور G3 است. این تراشه تحت فرآیند 4 نانومتری سامسونگ توسعه یافته و از یک پردازنده 9 هسته‌ای با یک هسته قدرتی Cortex-X3، چهار هسته Cortex-A715 متوسط و چهار هسته کم مصرف Cortex-A510 بهره می‌برد. مدل استاندارد پیکسل 8 کماکان از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد، در حالی که در مدل پرو به 12 گیگابایت ارتقاء یافته است. هر دو مدل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تأییدیه IP68 را در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار کسب کرده‌اند و مجهز به اسکنر اثر انگشت و سیستم باز کردن قفل با تشخیص چهره می‌باشند.

پیکسل 8 پرو در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO OLED با وضوح تصویری +QHD و نرخ تازه‌سازی 120 هزتر مجهز شده که حداکثر روشنایی 2400 نیت داشته و با شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. خریداران می‌توانند این گوشی را در سه رنگ آبی، مشکی و بژ تهیه کنند.

در قسمت پشتی پیکسل 8 پرو یک دوربین سه‌گانه تعبیه شده که سنسور اصلی آن 50 مگاپیکسلی عریض با قابلیت Octa-PD (فوکوس خودکار تشخیص فاز) و لرزشگیر اپتیکال (OIS) بوده و در کنار آن یک دوربین 48 مگاپیکسلی فوق عریض Quad-PD و یک دوربین زوم 48 مگاپیکسلی Quad-PD با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر و حداکثر بزرگنمایی دیجیتال 30 برابری Super-Res قرار گرفته است. دوربین سلفی هم یک دوربین 10.5 مگاپیکسلی جدید با زاویه دید عریض است.

یک سنسور دمای بدن در کنار دوربین‌های پشتی نیز وجود دارد که منحصر به مدل پیکسل 8 پرو است. بر اساس گزارش‌ها، این سنسور یک واحد Melexis MLX90632 است و تنها هدف آن تعیین دما است. بنابراین، قرار نیست هیچ ترفند عکاسی هوشمندانه‌ای به واسطه این سنسور انجام شود.

صحبت از ترفندهای عکاسی شد و بد نیست اشاره کنیم که سری پیکسل 8 مجهز به ویژگی‌های Photo Unblur (برطرف کردن تاری عکس)، Magic Eraser (حذف اشیاء اضافی از عکس)، Best Take (انتخاب بهترین عکس ثبت شده) و Macro Focus (فوکوس روی اشیاء نزدیک) اشاره کرد که این مورد آخر از دوربین فوق عریض استفاده می‌کند. همچنین، پیکسل 8 پرو از کنترل‌های حرفه‌ای جدید نیز بهره می‌برد که در نسخه استاندارد این کنترل‌ها وجود ندارند.

در نهایت، پیکسل 8 پرو یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سیمی 30 وات و شارژ بی‌سیم 23 وات پشتیبانی می‌کند.

بعد از پیکسل 8 پرو اکنون نوبت به مدل معمولی پیکسل 8 می‌رسد تا ویژگی‌های آن را مرور کنیم. این مدل 10 گرم سبک‌تر از مدل نسل قبل بوده و تا حدودی نیز کوچک‌تر است، چرا که از یک صفحه نمایش کوچک‌تر 6.2 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس بهره می‌برد.

صفحه نمایش این گوشی از همه لحاظ بهتر از قبل شده است. روشنایی آن به 2000 نیت افزایش یافته و نرخ تازه‌سازی هم در بالاترین حالت می‌تواند 120 هرتز باشد (از بین دو گزینه 60 و 120 هرتز قابل انتخاب است). شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس هم بر روی آن قرار گرفته تا از خط و خش محافظت کند. در ضمن، پیکسل 8 استاندارد در رنگ‌های طوسی، مشکی و صورتی تولید شده است.

پیکسل 8 همچنین به یک دوربین فوق عریض جدید مجهز شده که البته با آنچه که در مدل پرو می‌بینیم فرق دارد. این دوربین یک واحد 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو است. در کنار آن هم یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت Octa-PD (فوکوس خودکار تشخیص فاز) و زوم دیجیتال 8 برابری Super-Res قرار دارد. در جلوی بدنه، پیکسل 8 نیز از همان دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گوگل پیکسل 8 برای تأمین انرژی به یک باتری 4575 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سیمی 27 وات و شارژ بی‌سیم 18 وات پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تا 7 سال به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و پچ‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد که در دنیای اندروید بی‌سابقه است. بد نیست اشاره کنیم که حتی جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل، یعنی iOS 17، هم تنها برای دستگاه‌هایی عرضه شده که حداکثر 5 سال از عمرشان می‌گذرد.

نسخه 128 گیگابایتی پیکسل 8 با قیمت پایه 699 دلاری عرضه شده، در حالی که برای خرید مدل پایه گوگل پیکسل 8 پرو با حافظه داخلی 128 گیگابایت باید 999 دلار بپردازید. در ضمن، خریداران پیکسل 8 یک هدفون پیکسل بادز پرو و خریداران مدل پرو هم ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین