با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
موبو نیوز
موبو نیوز
تقویم
دوشنبه 10 مهر 1402
Avatar
.
معرفی شیائومی ردمی نوت 13 پرو
عکس : ردمی نوت 13 پرو

شیائومی توی رویداد سپامبر ۲۰۲۳ (شهریور 1402) مدل های مختلف ردمی نوت ۱۳ رو معرفی کرد که هر کدوم، تغییرات مختلفی نسبت به نسل قبلی خودشون پیدا کردن. ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی، به به تراشه ۴ نانومتری و میان رده جدید کوالکام مجهز شده که عملکرد بهتری نسبت به تراشه نسل قبلی این گوشی داره. بریم ببینیم این گوشی جدید ردمی، چه حرفایی برای گفتن داره و در چه بخش هایی تغییرات ایجاد شده. پس با معرفی شیائومی Redmi Note 13 Pro همراه موبونیوز باشید.

 

سخت افزار شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو

اولین و مهمترین تغییر سخت افزاری نوت ۱۳ پرو برند ردمی نسبت به نسل قبلی، جایگزین شدن تراشه کوالکام با مدیاتک هست. اسنپدراگون ۷ اس نسل ۲، یه تراشه ۴ نانومتری میان رده با 4 هسته قوی با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز و ۴ هسته کم مصرف با فرکانس ۱/۹ گیگاهرتز هست که از پردازنده گرافیکی Adreno 710 هم برای پردازش کارهای گرافیکی استفاده می کنه.

ردمی نوت ۱۳ پرو، با سه رم مختلف ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و سه میزان حافظه ذخیره سازی داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی به بازار عرضه میشه که رم ۱۲ گیگ برای نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایت، صرفا برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این میان رده قابل انتخاب هست. ردمی نوت ۱۳ پرو، با رابط کاربری MIUI 14 و اندروید ۱۳ عرضه می شه.

سخت افزار شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو

 

صفحه نمایش و طراحی شیائومی Redmi Note 13 Pro

طراحی بدنه ردمی نوت ۱۳ پرو در گوشه ها یه کم صاف تر از نسخه قبلی شده و ماژول های دوربین هم یه مقدار بزرگتر شدن. نمایشگر این گوشی، یه پنل OLED با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل و حداکثر نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز هست که حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت رو بهتون میده و با گوریلا گلس Victus محافظت میشه و حسگر اثر انگشت گوشی هم زیر این نمایشگر قرار می گیره. ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی، توی ۴ تا رنگ سفید، آبی، مشکی و بنفش روشن به بازار عرضه می شه.

صفحه نمایش و طراحی شیائومی Redmi Note 13 Pro

 

دوربین Redmi Note 13 Pro

دوبین اصلی این گوشی، یه لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HP3 سامسونگ هست که در کنار یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوبین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، ساختار کلی دوربین پشت گوشی رو تشکیل میدن و توانایی فیلمبرداری 4K هم دارن. دوربین جلوی ردمی نوت ۱۳ پرو هم یه لنز ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده که باهاش میتونین تا حداکثر کیفیت 1080p ویدیو ضبط کنید.

دوربین Redmi Note 13 Pro

 

باتری ردمی نوت ۱۳ پرو

باتری این گوشی، یه باتری لیتیوم پلیمری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی هست که با آداپتور شارژ سریع ۶۷ واتی شارژ میشه و به گفته ردمی، این آداپتور میتونه در مدت ۴۴ دقیقه، باتری این گوشی رو از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کنه.

 

جمع بندی

با توجه به تغییراتی که در بخش های مختلف ردمی نوت ۱۳ پرو نسبت به نسخه قبلی خودش ایجاده شده، میشه امیدوار بود که این گوشی، ارزش خرید خوبی رو به عنوان یه میان رده تقریبا ۱۸۰ یورویی در مقایسه با رقباش داشته باشه، یه میان رده با تراشه خوب و به روز، باتری با شارژدهی مناسب و شارژدهی سریع و البته طراحی بهتر و خوش دست تر نسبت به ردمی ۱۲ پرو، ویژگی های مثبتی هستن که میتونن این گوشی رو بین گزینه های موجود در بازار، به عنوان یه میان رده خوب و نسبتا اقتصادی جا بدن. نظر شما در مورد مشخصات این گوشی چیه؟ به نظرتون تغییرات در جهت مثبتی بودن و یا شیائومی در این گوشی خیلی تغییرات جالبی ایجاد نکرده؟ توی کامنت ها برامون بنویسید که به نظرتون رقبای ردمی نوت ۱۳ پرو، چه گوشی هایی میتونن باشن و شما کدوم رو انتخاب می کنید؟

 

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین