با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
جزئیات جدیدی از سری پیکسل ۸ و پیکسل واچ ۲ فاش شده است
عکس : پیکسل ۸ و پیکسل واچ ۲

گوگل در تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر)‌ با برگزاری رویدادی به نام Made by Google از نسل جدید محصولات خود شامل پیکسل ۸ ، پیکسل ۸ پرو و پیکسل واچ ۲ رونمایی خواهد کرد. در حالی که تا به امروز شایعات متعددی پیرامون دستگاه‌های جدید گوگل منتشر شده است، امروز بار دیگر گزارشی مفصل در اختیار کاربران قرار گرفته که حاوی تصاویر رندری و جزئیات تازه‌ای از سری پیکسل ۸ و پیکسل واچ ۲ است.

افشاگری برجسته به نام Roland Qundt در گزارشی که در وبسایت WinFuture به اشتراک گذاشته شده به افشای مشخصات فنی و تصاویر باکیفیتی از سری پیکسل ۸ و پیکسل واچ ۲ پرداخته است. با توجه به سابقه درخشان این افشاگر، می‌توان درباره درستی اطلاعات مطرح شده در گزارش پیش‌رو مطمئن بود.

براساس آنچه افشاگر Roland Qundt ادعا می‌کند، گوگل ضمن کاهش ابعاد نمایشگر پیکسل ۸ به ۶٫۱۷ اینچ (رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس) از باتری حجیم‌تر ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در آن استفاده خواهد کرد. برای مقایسه، گوشی نسل قبلی پیکسل ۷ با نمایشگر ۶٫۳ اینچی و باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپر ساعتی روانه بازار شده بود. نمایشگر پیکسل ۸ همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. قلب تپنده این گوشی تراشه تنسور G3 خواهد بود که با حافظه رم ۸ گیگابایتی همراه می‌شود.

پیکسل ۸ در دو کانفیگ حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد که هیچ تفاوتی با کانفیگ‌های پیکسل ۷ ندارد. در بخش دوربین نیز شاهد هیچ بهبودی نخواهیم بود و گوشی جدید گوگل همچنان با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی عرضه می‌شود.

پرچمدار گوگل در نسخه پایه با قیمت ۷۹۹ یورویی به فروش خواهد رسید که افزایش قابل توجهی به نسبت قیمت ۶۴۹ یورویی پیکسل ۷ خواهد داشت. البته در صورتی که پیکسل ۸ را در بازه پیش‌فروش آن خریداری نمایید، یک هدفون پیکسل بادز پرو نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

به مانند برادر کوچک‌تر خود، پیکسل ۸ پرو نیز به تراشه تنسور G3 مجهز خواهد بود. نمایشگر ۶٫۷ اینچی دستگاه از رزلوشن تصویر 2K پشتیبانی خواهد کرد. یکی از بهبودهای اصلی پرچمدار پرمیوم گوگل لنز فوق عریض ۶۴ مگاپیکسلی آن است که با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی همراه می‌شود. انرژی موردنیاز پیکسل ۸ پرو توسط باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

رخلاف نسخه استاندارد سری، پیکسل ۸ پرو در سه کانفیگ حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. هر سه این نسخه‌ها از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی بهره می‌برند. ارزان‌ترین کانفیگ این گوشی با قیمت ۱۰۹۹ یورویی عرضه می‌شود که ۲۰۰ دلار گران‌تر از پیکسل ۷ پرو است. البته همراه با این گوشی یک ساعت پیکسل واچ ۲ نیز برای کاربران ارائه می‌شود.

پیکسل واچ ۲ با نمایشگر ۱٫۲ اینچی امولد و حاشیه‌های ضخیم هیچ تفاوتی با پیکسل واچ ندارد. اصلی‌ترین تغییر پوشیدنی جدید گوگل مربوط به سخت‌افزار آن می‌شود چرا که پیکسل واچ ۲ به جای تراشه قدیمی اگزینوس ۹۱۱۰ نسل قبلی به تراشه اسنپدراگون W5 نسل یک مجهز خواهد بود. حافظه رم و حافظه داخلی دستگاه نیز برابر با ۲ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت خواهد بود.

منبع تغذیه پیکسل واچ ۲ باتری ۳۰۶ میلی‌آمپر ساعتی است که تفاوت خاصی با باتری پیکسل واچ ندارد. به علاوه، ساعت جدید گوگل تا عمق ۵۰ متری آب مقاوم خواهد بود و با قیمت ۳۹۹ یورویی (نسخه وای‌فای) برای بازارهای اروپایی عرضه می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین