با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
در اندروید ۱۴ احتمالا شاهد بازگشت ویجت‌های صفحه قفل باشیم
عکس : ویجت‌های صفحه قفل

زمانی بود که در اندروید ویجت‌ ها را می‌توانستیم در صفحه قفل داشته باشیم اما گوگل این امکان سلب کرد. اما خبر خوب اینکه شاید در اندروید نسخه ۱۴ بازگشت ویجت‌ ها را ببینیم. این خبر را امروز یک کاربر در شبکه اجتماعی X منتشر کرده که آن را در آخرین نسخه بتای اندروید ۱۴ کشف کرده است.

گزارش امروز نشان داده که گوگل در حال کار بر روی بازگرداندن ویجت‌ ها در صفحه قفل است. با این حال از آنجایی که این مورد در آخرین نسخه بتای اندروید ۱۴ مشخص شده که البته برای گوشی‌های پیکسل طراحی شده، ممکن است در نهایت یک ویژگی انحصاری برای پیکسل‌ها باشد.

اگرچه شواهد در حال حاضر برای این موضوع کم است، اما منطقی به نظر می‌رسد که گوگل این ویژگی را از زمانی که اپل ویجت‌های خود را در صفحه قفل iOS در سال گذشته پیاده‌سازی کرد، بازگرداند که احتمالا پاسخی به این کار اپل باشد.

علاوه بر ویژگی جدید مذکور، آخرین نسخه بتا به شما امکان می‌دهد میانبرهای صفحه قفل را تغییر دهید. این ویژگی هم در گوشی‌های پیکسل مشاهده شده، بنابراین هنوز نمی‌دانیم که آیا سایر گوشی‌های اندرویدی آن را دریافت خواهند کرد یا خیر.

بنابراین اکنون به جای میانبرهای پیش فرض، می‌توانید بین طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و عمل‌های مختلف، مورد دلخواه را انتخاب کنید. می‌توانید برنامه دوربین، تغییر حالت «Do Not Disturb»، چراغ قوه، برنامه گوگل هوم، گزینه بی‌صدا کردن، اسکنر کد QR، کیف پول یا ضبط ویدیوی فوری را داشته باشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به منوی Wallpapers& style در تنظیمات بروید، صفحه قفل را انتخاب کنید و زیر منوی Shortcuts را پیدا کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین