با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سامسونگ از دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد
عکس : دوربین تله‌فوتو گوشی‌های هوشمند سامسونگ

دوربین تله‌فوتو سامسونگ عملکرد قابل توجهی در ثبت جزئیات خواهد داشت و از بزرگنمایی ۱۲ برابری بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ به تازگی و با به اشتراک‌گذاری یک تیزر طولانی رسما از یک دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد که در گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود. غول فناوری کره قبلا نیز از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا استفاده کرده بود ولی حالا به نظر می‌رسد این سنسور به زودی در اختیار دوربین‌های تله‌فوتو نیز قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، گلکسی اس ۲۳ اولترا از دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری (گشودگی دیافراگم f/2.4) بهره می‌برد که برای ثبت تصاویر پرتره و بزرگنمایی سوژه‌های نزدیک کاربرد دارد. دیگر دوربین تله‌فوتو این گوشی در خود سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری را جای داده است که از گشودگی دیافراگم f/4.9 پشتیبانی می‌کند.

در این تیزر، سامسونگ ادعا می‌کند که دوربین‌های تله‌فوتو به لطف نبود نویز در ثبت چهره‌ها و قابلیت عمق تصویر برای افزودن حالت بوکه، می‌توانند تصاویر پرتره باکیفیتی را ثبت کنند. حالا با همراه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو جدید این برند قادر است تصاویر پرتره پرجزئیات‌تر و دقیق‌تری را ثبت کند. به علاوه، این دوربین می‌تواند با استفاده از قابلیت ترکیب‌سازی ۱۶ پیکسل حساسیت به نور را به طرز چشمگیری بهبود دهد.

سامسونگ اذعان داشته که یک ماژول تله‌فوتو با زوم ۳ برابری و با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی قادر است بزرگنمایی بدون افت کیفیت ۳ برابری، ۶ برابری و حتی ۱۲ برابری را فراهم آورد. در نتیجه، کاربران امکان ثبت تصاویر در بزرگنمایی‌هایی مختلف را خواهند داشت بدون آن که خللی در کیفیت تصاویر وارد شود.

با توجه به تجهیز آیفون ۱۵ پرو مکس به دوربین با بزرگنمایی ۵ برابری و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو موجود در گوشی‌های اوپو، ظاهرا سامسونگ نیز در تلاش است تا از دیگر رقبا عقب نیفتد و بار دیگر در رقابت مگاپیکسل‌ها پیروز شود. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا این سنسور در گلکسی اس ۲۴ اولترا به کار خواهد رفت و یا پرچمدار سال آینده سامسونگ با سنسوری دیگر همراه خواهد شد. با این وجود، گلکسی اس ۲۴ اولترا مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی و تله‌فوتو می‌تواند تجربه عکاسی با گوشی را وارد فاز جدیدی بکند.

در خبری مشابه، افشاگری شناخته شده به نام Ice Universe ادعا کرده که سامسونگ با حذف سنسور زوم ۱۰ برابری، گلکسی اس ۲۴ اولترا به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری مجهز خواهد کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین