با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تکنو از طرح مفهومی گوشی هوشمند رول شونده فانتوم آلتیمیت رونمایی کرد
عکس : فانتوم آلتیمیت

شرکت تکن و امروز از جدیدترین محصول آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه خود یعنی طرح مفهومی گوشی هوشمند رول شونده فانتوم آلتیمیت رونمایی کرد. این محصول به طرفین گسترش پیدا کرده و اندازه نمایشگر 6.55 اینچی آن ظرف مدت 1.2 تا 1.3 ثانیه به 7.11 اینچ می‌رسد.

این گوشی دومین دستگاه مفهومی رونمایی شده توسط تکن و به‌شمار رفته و فارغ از بخش تاشونده خود از ظاهری بسیار مشابه با ویژن V برخوردار است. فانتوم آلتیمیت دارای سیستم موتور تک محرکه است که با فشردن دکمه‌ای که در سمت راست بالای گوشی قرار دارد؛ دستگاه را گسترش می‌دهد.

هنگامی‌که دستگاه در وضعیت رول شده قرار می‌گیرد؛ به یک گوشی هوشمند پایه با اندازه 6.55 اینچی تبدیل می‌شود. در این‌حالت فضای اضافی نمایشگر در قسمت پشتی قرار گرفته و به‌عنوان یک نمایشگر همیشه روشن عمل می‌کند.

از جنبه مشخصات فنی نیز این نمایشگر از یک پنل 7.11 اینچی On-cell LTPO AMOLED با رزولوشن 2296×1596 پیکسل و چگالی پیکسلی 388ppi بهره می‌گیرد. این نمایشگر از قابلیت پوشش‌دهی 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 برخوردار است؛ اگرچه تائید چنین اعداد و ارقامی برای یک دستگاه مفهومی کاری دشوار است.

ضخامت دستگاه در وضعیت پایه برابر با 9.93 میلی‌متر بوده و تکنو وعده داده که کاربران به آسانی می‌توانند آن‌را در یک دست خود نگه دارند. این دستگاه دارای گلس محافظ برای قسمت کشویی و بافت پشتی برای چسبندگی بهتر به دست کاربر است.

خبر واقعا ناراحت‌کننده اینکه در حال حاضر فانتوم آلتیمیت صرفا یک دستگاه مفهومی به‌شمار رفته و هیچ‌گونه شواهدی دال بر عرضه آن به بازار در آینده نزدیک وجود ندارد. بدیهی است که برای عرضه گوشی‌های رول شونده به بازار بایستی برخی محدودیت‌های تکنولوژیکی برطرف شوند؛ پدیده‌ای که پیرامون مدت زمان لازم برای تحقق آن نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین