با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کاوشگر ناسا ماموریت جدیدی را برای کشف منبع بادهای خورشیدی آغاز کرد
عکس : ماموریت جدید کاوشگر ناسا کشف منبع بادهای خورشیدی
خورشید طی فعالیت های خود جریان های شدید پلاسما را همراه با با خورشیدی به سمت زمین ارسال می کند. این جریان تا با گذشت ۱۵۰ میلیون کیلومتر با میدان مغناطیسی زمین برخورد کرده و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. اکنون دانشمندان به دنبال عامل هدایت این بادهای خورشیدی از سطح سوران این ستاره هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر خورشیدی ناسا به نام پارکر طوری طراحی شده که می تواند تا نزدیکی ۶.۵ میلیون کیلومتری خورشید شود. این فاصله نزدیک ترین فاصله در بین فضاپیماهای موجود است. اکنون این کاوشگر در جدیدترین ماموریت خود توانسته است با عبور از مواد پر انرژی مرتبط با میدان مغناطیسی خورشید داده های آن را اندازه گیری کند. این داده ها به دانشمندان کمک کرده تا بتوانند منشأ این بادها را در سطح خورشید کشف کنند. طبق داده های جدید تولید بادهای خورشیدی از طریق فرایند اتصال مجدد مغناطیس انجام میشوند. در واقع در زمان حرکت میدان های مغناطیسی در جهات مخالف و حرکت آنها به داخل و یا خارج سطح خورشید، فرایند شکسته شدن میدان مغناطیسی روی میدهد. سپس دوباره به یکدیگر متصل شده و باعث دور شدن ذرات باردار از خورشید میشوند. جیمز دریک، اسناد دانشگاه مریلند در این باره می گوید: حرکت دو میدان مغناطیسی در جهت مخالف باعث از بین رفتن آنها خواهد شد. این حرکات با آزاد کردن انرژی مغناطیسی باعث تولید ذرات پرانرژی می‌شوند. فضاپیمای ناسا از سال ۲۰۱۸ تاکنون در فضا مشغول فعالیت است. همچنین این فضاپیما برای فرو رفتن ور حو خورشید طراحی شده که چندان کار آسانی نخواهد بود. زیرا دمای سطح خورشید ۵۵۰۰ درجه سانتیگراد است.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین