با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پرواز نخستین جنگنده اف-۱۶ آمریکا با هدایت هوش مصنوعی
عکس : جنگنده اف-۱۶

نخستین پرواز یک جنگنده اف-۱۶ با هدایت هوش مصنوعی و در حضور فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی امریکا در کابین انجام شد تا واشینگتن یک گام بزرگ در استفاده از هوش مصنوعی در جنگ‌های هوایی بردارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری نظامی سایت شات ایکس و به نقل از العین فرانک کندال آن قدر به این سیستم اعتماد داشت که شخصاً در کابین این پرواز آزمایشی حضور پیدا کرد. این جنگنده دارای رایانه‌های پیشرفته است که می‌توانند کنترل کامل هواپیما را بر عهده بگیرند و بدون نیاز به خلبان، پرواز را مدیریت کنند. .کندال پس از این پرواز آزمایشی اظهار کرد که به هوش مصنوعی این جنگنده برای شلیک سلاح در زمان لازم اعتماد کامل دارد.

فرانک کندال - وزیر نیروی هوایی آمریکا
عکس : فرانک کندال - وزیر نیروی هوایی آمریکا

سامانه هوش مصنوعی این جنگنده در حال حاضر در مرحله آزمایش و یادگیری پرواز به روشی امن قرار دارد. این پرواز نشان دهنده اعتماد نمادین به نقش آینده هوش مصنوعی در نبردهای هوایی آمریکا است.

کندال در این باره گفت که آنها تمایل دارند از هوش مصنوعی به عنوان یک عامل مستقل استفاده کنند. این فناوری قادر است وظایف بسیار پیچیده را با استفاده از محاسبات قدرتمند و ریاضیات پیشرفته انجام دهد که قبلاً با رایانه‌های معمولی امکان‌پذیر نبود.

ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای استفاده از یک ناوگان هوایی ۱۰۰۰ فروندی بدون سرنشین شامل هواپیماها و پهپادها بهره ببرد.

کندال اظهار داشت که می‌توانند از این هواپیماهای بدون خدمه در شرایطی که نمی‌خواهند از خلبان استفاده کنند، به صورت تاکتیکی بهره ببرند و حتی برخی از آنها را به عنوان طعمه قربانی کنند تا محل استقرار دشمن را ردیابی کنند.

با این حال، گروه‌های بشردوستانه و کارشناسان تسلیحاتی نگران هستند که این ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی در آینده بتوانند به صورت مستقل و بدون دخالت انسان، اقدام به کشتار کنند. آنها خواستار محدودیت‌های بیشتر در استفاده از این گونه تسلیحات هستند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین