با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اسلحه RailGun بازی‌های فضایی به واقعیت تبدیل شد؛ آغاز جنگ نوین
عکس : اسلحه RailGun بازی‌های فضایی

مهندسان نیروی دریایی چین اخیراً از یک سلاح جدید رونمایی کرده‌اند که با الهام از Railgun بازی‌های فضایی ساخته شده و به نظر می‌رسد که نمونه واقعی آن‌ها باشد. این اسلحه در تست‌های اولیه خود توانسته گلوله‌هایی با سرعت 2 کیلومتر در ثانیه را تا برد 200 کیلومتر شلیک کند.

یکی از اسلحه‌های محبوب و شناخته شده بازی‌های علمی-تخیلی RailGun نام دارد. این نوع اسلحه که معمولاً برای از پا در آوردن حریف تنها یک تیر شلیک می‌کند، از نیروی الکترومغناطیسی برای شلیک پرتابه‌هایی با سرعت بالا استفاده کرده و تقریباً هر چیزی را از بین می‌برد.

حالا در یک نمایش خیره‌کننده از مهارت‌های تکنولوژیکی مهندسان نیروی دریایی کشور چین، آن‌ها ادعا کرده‌اند که یک Railgun الکترومغناطیسی ساخته‌اند که می‌تواند چندین شلیک را با سرعت مافوق صوت بدون هیچ آسیبی به خودش یا محیط اطراف انجام دهد.

این پیشرفت در حوزه فناوری‌های جنگی اخیراً در یک مقاله به تفصیل شرح داده شده و به عنوان یک شاهکار در علوم جنگی توصیف شده است، چرا که نتیجه آن نوید دهنده عصر جدیدی در جنگ‌های دریایی است که به طور بالقوه توازن قدرت را در صحنه جهانی تغییر می‌دهد.

شلیک پرتابه‌های Railgun با سرعت 6 ماخ!

به گزارش MSN، این اسلحه ریلی می‌تواند با سرعت حیرت‌انگیز 2 کیلومتر در ثانیه (6 ماخ) پرتابه‌هایی را به سمت هدف خود شلیک کرده و برد فوق‌العاده زیاد 100 تا 200 کیلومتر را در اختیار ما قرار دهد. این ارقام به معنای مطابقت RailGun جدید چینی‌ها با قابلیت‌های یک توپخانه معمولی است.

مهندسان چینی مدعی شده‌اند که در آزمایش‌های اولیه این سلاح علمی تخیلی توانسته 120 گلوله را بدون نقص شلیک کرده و دوام و کارایی عملیاتی فوق‌العاده بالایی را از خود به نمایش بگذارد، چیزی که حتی پیشرفته‌ترین نمونه‌های مشابه ساخت آمریکا نیز توان آن را نداشته‌اند. البته به این نکته باید اشاره کرد که اسلحه مذکور تا تبدیل شدن به یک سلاح تک نفره قابل حمل (مانند آنچه در بازی‌های تخیلی می‌بینیم) فاصله زیادی داشته و در حال حاضر تنها به عنوان یک سلاح هجومی برای کشتی‌های جنگی در نظر گرفته می‌شود.

نکته جالب آن است که نیروی دریایی ایالات متحده پس از دهه‌ها سرمایه‌گذاری و تلاش برای توسعه این سلاح قدرتمند، بالاخره در سال 2021 به طور رسمی این پروژه را رها کرد و تمرکز خود را به سمت توسعه موشک‌های مافوق صوت تغییر داد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین