با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سامسونگ از نسخه سفارشی Tactical Edition گلکسی S23 و گلکسی Xcover 6 پرو رونمایی کرد
عکس : گلکسی S23 Tactical Edition

شرکت سامسونگ با معرفی 2 گوشی هوشمند سفارشی جدید با اسامی گلکسی S23 Tactical Edition و گلکسی Xcover 6 Pro Tactical Edition سبد دستگاه‌های سری تاکتیکی خود را گسترش داده است.

این دستگاه‌ها در واقع گوشی‌های هوشمند مقاومی هستند که برای استفاده پرسنل نظامی و افراد با خصوصیات شغلی مشابه روانه بازار می‌شوند. هر 2 دستگاه از مشخصات فنی مشابه با مدل‌های استاندارد خود برخوردار هستند. با این‌حال گوشی‌های سفارشی جدید دارای ویژگی‌های مضاعفی هستند که آنها را به گزینه‌های مناسبی برای استفاده در یک محیط تاکتیکی تبدیل می‌کنند.

گلکسی Xcover 6 Pro Tactical Edition دارای گواهینامه نظامی MIL-STD-810H است. این موضوع، مقاومت بالای دستگاه در شرایط آب و هوایی سخت را تضمین نموده و موجب می‌شود تا گوشی برای مدت 30 دقیقه در عمق حداکثر 5 فوتی آب دوام بیاورد. از سوی دیگر گلکسی S23 Tactical Edition دارای استاندارد IP68 بوده و به‌همراه یک کیس مقاوم در رده نظامی عرضه می‌شود. این دستگاه از قابلیت نصب روی سینه یا ساعد برخوردار است.

بعلاوه هر 2 گوشی هوشمند دارای حالت دید در شب هستند و این موضوع موجب سازگاری آنها با تجهیزات دید در شب می‌شود. بعلاوه این دستگاه‌ها دارای حساسیت لمسی خودکار هستند که به کاربران امکان می‌دهد تا همراه با دستکش از گوشی خود استفاده کنند. این در حالیست که لاک اسکرین با قابلیت چرخش خودکار، استفاده از پایه‌های اتصال سینه‌ای را تسهیل می‌کند.

گلکسی S23 Tactical Edition و گلکسی Xcover 6 Pro Tactical Edition به منظور دریافت دقیق داده‌های مربوط به موقعیت مکانی در میدان از GPS خارجی پشتیبانی می‌کنند. همچنین این دستگاه‌ها به منظور افزایش میزان اثربخشی ماموریت‌ها می‌توانند به تغذیه پهپادها و فاصله‌یاب‌های لیزری متصل شوند.

از جنبه قابلیت‌های ارتباطی هر 2 گوشی دارای درایورهای قدرتمند برای پشتیبانی از پروتکل‌های رادیویی تاکتیکی و دستگاه ماموریت هستند. بعلاوه این دستگاه‌ها از قابلیت‌های معمول سلولی شامل LTE، CBRS، بلوتوث و وای‌فای پشتیبانی می‌کنند.

گوشی‌های هوشمند سفارشی جدید سامسونگ دارای حالت مخفی (Stealth Mode) هستند که اتصال LTE و e-911 را غیرفعال می‌کند. در این‌حالت تمامی پخش‌های RF از جمله GPS از سطح سخت‌افزاری قطع شده و این پدیده به اپراتورها امکان می‌دهد تا ارتباطی ایمن و کاملا خارج از شبکه داشته باشند. همچنین کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های دید در شب می‌توانند نور روی دستگاه‌ها را خاموش یا روشن کرده و مانع از جلب توجه سایرین شوند.

از آنجا که ما در خصوص گوشی‌های هوشمند نسخه تاکتیکی صحبت می‌کنیم؛ لذا مقوله امنیت سایبری

نیز بایستی مد نظر قرار گیرد. این ویژگی توسط ابزار Samsung Knox با رمزنگاری در سطح سخت‌افزار اداره می‌شود. همچنین ویژگی Knox Dual Data at Rest (DualDAR) با ارائه قابلیت رمزنگاری 2 لایه حتی در زمان خاموش بودن گوشی هوشمند نیز از داده‌های محرمانه کاربران محافظت می‌کند.

گوشی‌های گلکسی S23 Tactical Edition و گلکسی Xcover 6 Pro Tactical Edition از قابلیت فعال‌سازی مجوز بدون سرور پشتیبانی نموده و استقرار انعطاف‌پذیر در محیط‌های مختلف اپراتوری را تسهیل می‌کنند. از جنبه نرم‌افزاری نیز این 2 گوشی به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 روانه بازار می‌شوند. این دستگاه‌ها برخی کیت‌های نرم‌افزاری نظیر Android Team Awareness Kit (ATAK) و Battlefield Assisted Trauma Distributed Observation Kit (BATDOK) را در خود جای داده‌اند.

کیت ATAK از طریق نقشه‌برداری، پیام‌رسانی و حصار جغرافیایی، آگاهی موقعیتی بلادرنگ برای اپراتورها را افزایش می‌دهد؛ در حالی‌که BATDOK اطلاعات مربوط به مصدوم را به‌صورت آنی جمع‌آوری و منتشر می‌کند.

هر 2 گوشی هوشمند از ویژگی‌های Samsung DeX و زنجیره دوگانه VPN پشتیبانی می‌کنند. مشخصه زنجیره دوگانه VPN امکان استفاده از چندین VPN جهت دستیابی به امنیت بیش‌تر را فراهم می‌کند. همچنین کاربران به‌صورت خودکار می‌توانند تماس‌ها را در حالت اسپیکر پاسخ داده و ضبط نمایند. بعلاوه آنها در صورت تمایل می‌توانند از برقراری تماس‌های خروجی جلوگیری نمایند.

سامسونگ گلکسی S23 Tactical Edition با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود؛ در حالی‌که سامسونگ گلکسی Xcover 6 Pro Tactical Edition مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این 2 دستگاه هنوز اعلام نشده است؛ چرا که این محصولات برای مشتریان عادی قابل دسترس نبوده و صرفا به اپراتورهای نظامی فروخته می‌شوند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین