هدست اپل ویژن پرو ، یک محصول جذاب و پرسروصدا است که امکان زندگی در دو دنیای واقعی و مجازی را برای کاربران فراهم می‌کند. اپل ویژن پرو هیچ نوع دستگاه کنترلی ندارد و برای کنترل کردن این محصول می‌توانید از چشم، دست و فرمان صوتی استفاده کنید. هدست اپل ویژن پرو ، یکی از محصولاتی است که شرکت اپل مدت زمان زیادی برای آن برنامه‌ریزی کرده و هدف آن ترکیب دنیای مجازی و واقعی است. 

برخی از مشخصات نسل دوم اپل ویژن پرو

در ابتدای مطلب، توضیح کوتاهی درباره اپل ویژن پرو دادیم، در ادامه قصد داریم چند مورد از مهم‌ترین مزایای اپل ویژن پرو را بررسی کنیم؛

1. ایجاد سرگرمی: 

با داشتن اپل ویژن پرو می‌توانید یک صفحه مجازی قابل کنترل برای تماشای فیلم مورد علاقه و بازی کردن را داشته باشید. 

2. عکس و فیلم‌های سه‌بعدی: 

اپل ویژن با وجود 12 دوربین و 6 میکروفون امکان ضبط فیلم‌های کیفیت فوق‌العاده را برای کاربران فراهم می‌کند. با کمک این ویژگی می‌توانید لحظات خاص خود را به صورت سه‌بعدی تماشا کنید.

3. آواتار مجازی

اپل ویژن با کمک آواتار مجازی همه حرکات صورت کاربران را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را به دقت تکرار می‌کند.

4. محاسبه فضایی

محاسبات فضایی در اپل ویژن پرو، به معنای «ترکیب یکپارچه محتوای دیجیتال با فضای فیزیکی است». شما عینک را باز می‌کنید و اکنون نمادهای برنامه را می‌بینید که در فضا شناور هستند.

عکس نوع نمایش هدست <strong>اپل ویژن پرو</strong> apple vision pro

ویژگی‌ها و مشخصات اپل ویژن پرو

بعد از آشنایی با مزایای استفاده از اپل ویژن پرو، به بررسی مشخصات این محصول می‌پردازیم‌:

  • طراحی بدنه آلومینیومی این محصول با کمک light steel به آن متصل شده و قسمت جلویی آن از جنس شیشه است. بند اپل ویژن پرو از پارچه الاستیک است. 
  • قسمت بالایی دارای یک کنترل دیجیتال از نوع تاج مانند ساعت اپل است که می‌توانید از آن برای تمرکز روی چیزها استفاده کنید.
  • یک صفحه اصلی به سبک اپل‌واچ با برنامه‌ها وجود دارد.
  • پردازنده دو تراشه: اپل ویژن پرو شامل دو پردازنده است تا تجربه سه‌بعدی را برای کاربران فراهم کند.
  • کنترل مبتنی بر دست و چشم: این هدست از 12 دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون برای ردیابی دست، چشم و صدای کاربران استفاده می‌کند. ردیابی چشم از طریق دوربین‌های پرسرعت و الگوهای نور LED به دست می‌آید که انتخاب شی با حرکات ساده را امکان‌پذیر می‌کند‌.
  • صفحه نمایش: Apple Vision Pro با یک صفحه نمایش تک شیشه‌ای ساخته شده که در واقع یک صفحه نمایش micro-OLED سفارشی است. این قابلیت اپل ویژن پرو، یک تصویر با وضوح بالا و خیره‌کننده با 23 میلیون پیکسل برای هر یک از چشمان شما ارائه می‌دهد. از این رو، از نظر فنی حتی بهتر از یک تلویزیون 4K است.
  • شارژدهی باتری: شرکت اپل برای اینکه که محصول اپل ویژن پرو وزن زیادی نداشته باشد یک باتری جدا برای آن قرار داده که به وسیله یک سیم به اپل ویژن پرو متصل می‌شود و تا چند ساعت می‌توان از شارژ این باتری استفاده کرد و با وجود اتصال باتری به برق، امکان استفاده دائمی آن وجود دارد.
  • امنیت: برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی شما در اپل ویژن پرو از قابلیت به نام Optic ID استفاده شده که با کمک آن به وسیله اسکن با عنبیه چشم به اطلاعات شخصی خود دسترسی خواهید داشت.
  • صدا: هدست اپل ویژن پرو با استفاده از یک سیستم «صدای فضایی» (Spatial Audio) نوین، صدای محیط را بسیار واضح و جذاب به گوش کاربر می‌رساند. 

عکس ویژگی سخت افزاری هدست <strong>اپل ویژن پرو</strong>

آیا می‌توان از Apple Vision Pro برای مرور وب استفاده کرد؟

بله، کاربران می‌توانند از Apple Vision Pro برای وبگردی استفاده کنند. برای این منظور مرورگر وب سافاری، از پیش نصب شده است. 

قیمت و تاریخ عرضه اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو در سال 2024 با قیمت 3499 دلار برای فروش در دسترس خواهد بود. اپل ویژن پرو ابتدا در ایالات متحده آمریکا و به دنبال آن در سایر کشورها در دسترس خواهد بود.