با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
خودروهای ارزان قیمت بنز استراتژی مرسدس با عنوان «اقتصاد آرزو»
عکس : بنز CLA-Class

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از م و ت و ر۱، این خ و در و ساز بیش از ۷۵ درصد از ب و دجه تحقیق و ت و سعه خ و د را به محص و لاتی که در س و دآ و رترین بخش‌های بازار رقابت می‌کردند، اختصاص داد. از جمله این محص و لات می ت و ان به خ و در و های «Top-End» مانند S-Class، SL و G-Class و همچنین برندهای AMG و Maybach اشاره کرد.

با این حال، این ستاره سه‌پر ممکن است یک تغییر ۱۸۰ درجه ای در استراتژی خ و د بدهد؛ حداقل در آمریکا.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از همشهری آنلاین مرسدس می تواند بعضی مدل های برقی گران قیمت مفهومی را از جمله مدلی که در تصاویر دیده می شود، تبدیل به یک خودرو احتراقی کند.

در حالی که ثروتمندان در حال ثروتمندتر شدن هستند، مرسدس ظاهراً در نشستی در لاس وگاس در ماه جاری میلادی به فروشندگان اعلام کرد که سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که تمرکز بر خودروهای ارزان‌تر با هدف افزایش فروش خواهد بود.

به گفته فروشنده‌ای که در این جلسه شرکت کرده بود، یکی از مدیران این برند لوکس آلمانی اظهار کرد: «سال گذشته استراتژی مرسدس، سودآوری بود؛ اما امسال رشد فروش است.»

برنامه افزایش عرضه خودروهای بنزینی و هیبریدی با تکیه بر کلاس C و E در کنار GLC و GLE می تواند به معنی این باشد که نان نمایندگی ها در روغن خواهد بود.

در سال ۲۰۲۴، مرسدس قصد دارد از یک جایگزین برای CLA رونمایی کند، هرچند فروش آن در ایالات متحده ممکن است تا سال ۲۰۲۵ آغاز نشود.

تصاویری که می بینید کانسپت CLA-Class سال گذشته است که با وجود کاملاً الکتریکی بودن، می تواند موتورهای احتراقی را با معماری مدولار مرسدس در خود جای دهد.

خانواده جدید خودروهای کامپکت شامل ۲ کراس اوور و یک شوتینگ بریک است که قبلاً به عنوان نسل بعدی GLA، GLB و CLA Shooting Brake معرفی شده‌اند. خودورهای شوتینگ بریک ترکیبی از المان های خودروهای کوپه و واگن استیشن هستند.

مشخص نیست که آیا شوتینگ بریک نام برده، به ایالات متحده می آید یا خیر. اگرچه با توجه به اینکه مرسدس حتی واگن کلاس C را در این کشور نمی فروشد بعید به نظر می رسد چنین اتفاقی بیفتد.

مرسدس همچنین از پلتفرم MMA آینده برای Little G استفاده خواهد کرد که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

در دفاع از منطق مرسدس می توان گفت که تمرکز بر خودروهای رده بالا پس از همه گیری ویروس کرونا منطقی بود. در سال ۲۰۲۲، تنگناهای عرضه به علت کمبود نیمه رساناها زیاد بود. این شرکت تصمیم گرفت قطعات موجود را به خودروهای بزرگ تر و گران‌تری که سود بیشتری به همراه داشتند اختصاص دهد.

در سال ۲۰۲۴، از آنجایی که به نظر می رسد بازار خودروهای برقی همراه با آرامش است و میزان علاقه همچنان قابل توجه است، اولویت با حجم فروش است. با این حال، این تصمیم با تمایل این برند به ارتقاء بازار در تناقض است.

مرسدس بنز در نشست با فروشندگان، به آنها اطلاع داد که کمتر از ۲۵ مدل جدید و به‌روز در سال ۲۰۲۴ به فروش خواهند رسید. یکی از نمایندگان فروش در مصاحبه ای گفته است که از طرح گرایش مرسدس به خودروهای ارزان تر خرسند است و تأکید کرد که فروش این خودروها آسان تر است

.

به گفته او «من ترجیح می‌دهم خودروهای سطح پایین تر را که ۳۰ روزه فروش می رود و سود کمتری دارد، داشته باشم تا اینکه خودروهای ۱۰۰هزار دلاری [برقی] را برای ۶ ماه تحمل کنم. این یعنی ضرر.»

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین