با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نگاهی به خودرو فضایی مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو IAA 2023 مونیخ
عکس : مرسدس بنز وان الون

مرسدس بنز برای اولین بار از طرح مفهومی خودرو ابر خودرو فضایی خود به نام وان اِلِون در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی کرد.

این خودرو که در انتخاب فصل بهار معرفی شده بود، نگاهی جدید و آینده نگارانه به صنعت خودرو دارد.

ظاهر مدرن، طراحی جذاب و نارنجی‌ رنگ آن که در نور تناژهای مختلفی را به نمایش می‌گذارد که موجب شده با خودرویی لوکس و پیشرفته روبرو باشیم!

ظاهر خودرو حالتی کمان‌شکل دارد و قسمت جلویی با ارتفاع کم شروع شده و تا انتهای خودرو همین حالت کمانی حفظ می‌شود. این خودرو تنها 1170 میلی‌متر ارتفاع دارد و از نظر آیروداینامیک برای رانندگی با سرعت بالا ساخته شده است.

پنجره‌های کانسپت ویژن One-Eleven مات بوده و چرخ‌ها به خوبی طراحی شده و قطر زیادی دارند. این چرخ‌های قدرتمند با طراحی پیچیده با ظاهر مینیمالیستی خودرو در تضاد هستند.

دو موتور مرسدس بنز ویژن One-Eleven 2023 توسط متخصص موتور الکتریکی YASA، زیرمجموعه برند مرسدس بنز از سال 2021، ساخته شده است. باتری سلولی خنک‌کننده مایع نیز در افزایش عملکرد موتور نقش دارد.

تیم وولمر، موسس و مدیر ارشد فناوری YASA گفت که موتورهای جریان محوری به طور قابل توجهی سبک‌تر و فشرده‌تر هستند و در حال حاضر در 99 درصد از خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند. توان و پایداری بسیار بالا جزو مزایای این فناوری هستند.

قفل‌های تهاجمی ویژن One-Eleven توسط یک دیفیوزر بزرگ در عقب پشتیبانی می‌شوند. همچنین، مه‌شکن‌های دایره شکل، ورودی‌های هوای مشکی رنگ روی کاپوت، چراغ‌های پیکسلی و دیگر موارد در ظاهر خودرو به چشم می‌خورند.

اسپویلر خودرو به صورت جمع شونده طراحی شده که برای ایجاد نیروی رو به پایین در سرعت کاربرد دارد.

صفحه نمایش لمسی، بافت پلی استر بازیافتی داشبورد، چرم نارنجی، آلومینیوم صیقلی در پره‌های فرمان و غیره توانسته‌اند ظاهر جذابی را در کابین به وجود بیاورند. یک کنسول مرکزی جمع و جور نیز در فضای داخلی آن به چشم می‌خورد.

پدال‌های ترمز و گاز نیز از آلومینیوم صیقلی ساخته شده‌اند. صندلی‌های کابین حس اسپرت و مدرنی را منتقل می‌کنند و در رنگ سفید طراحی شده‌اند. فرمان با روکش چرمی که با کنترل‌های مختلف لمسی مجهز شده است، از دیگر امکانات این خودرو به حساب می‌آید.

طراحان شرکت مرسدس بنز در این محصول از فناوری واقعیت افزوده (AR) استفاده کرده‌اند! راننده خودرو می‌تواند از هدست واقعیت افزوده Magic Leap 2 استفاده کرده و تجربه جدیدی کسب کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین