با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مراقب این چهار شایعه درباره شیوع آبله میمون در جهان باشید
عکس : ویروس آبله میمون

در پی شیوع ویروس آبله میمون در چندین کشور آفریقایی و اعلام وضعیت اضطراری جهانی توسط سازمان بهداشت جهانی، کارشناسان درباره افزایش انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی هشدار داده‌اند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، چهار شایعه نادرست درباره آبله میمون در فضای مجازی دست به دست می‌شود که باید در مورد آن هوشیار بود.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که هیچ ارتباطی بین واکسن کووید-۱۹ و ویروس آبله میمون وجود ندارد. این ادعا کاملاً بی‌اساس است. ‌آبله میمون یک بیماری شناخته شده از دهه ۱۹۷۰ است و هیچ ارتباطی با واکسیناسیون کرونا ندارد.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از العین کارشناسان می‌گویند این بیماری منحصر به گروه خاصی نیست و صرف نظر از گرایش جنسی افراد، تنها از طریق تماس پوست به پوست منتقل می‌شود. هر کسی، از جمله کودکان، می‌تواند از طریق تماس فیزیکی به این ویروس مبتلا شود.

همچنین کارشناسان ادعاهای مربوط به درمان معجزه‌آسای آبله میمون را رد کرده و می‌گویند هیچ درمان اثبات شده‌ای برای آبله میمون وجود ندارد. کنترل شیوع در سال ۲۰۲۲ از طریق واکسیناسیون، آگاهی‌رسانی و ایزوله کردن موارد تماس انجام شد.

در پایان، گفتنی است سازمان بهداشت جهانی هیچ دستوری مبنی بر قرنطینه گسترده صادر نکرده است. سازمان بهداشت جهانی تنها توصیه‌های فنی ارائه می‌دهد و تصمیم‌گیری در مورد اقدامات بهداشت عمومی بر عهده کشورهای عضو است.

مقامات بهداشتی از مردم خواسته‌اند تا اطلاعات مربوط به ‌آبله میمون را تنها از منابع معتبر پزشکی دریافت کنند و از انتشار شایعات خودداری نمایند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین