با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پایش بیماری‌های تب دنگی و آبله میمونی در مرز‌های شرقی و چهارگانه غربی
عکس : معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: زائران اربعین باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌ها را با آب و صابون شست و شو دهند.

بابک عشرتی٬ معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آبله میمونی از طریق تماس نزدیک مانند تماس پوست به پوست، استفاده از حوله حمام یا ملحفه رختخواب بیماران، به افراد سالم دیگر منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که مرگ و میر بیماری آبله میمونی یک دهم درصد است و علائم آن شامل تب، بدن درد و قرمزی پوست است و در مراحل نهایی بیماری به صورت تاول نمایان می‌شود.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: نیرو‌های بهداشتی اقدامات لازم را در زمینه بیماریابی به خصوص در زمینه بیماری‌های تب دنگی و آبله میمونی در مرز‌های شرقی و چهارگانه غربی کشور انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: نظام مراقبتی و بهداشتی ایران در مناطق مرزی از قدیم خوب عمل کرده است و مشکلی در زمینه بازگشت زائران اربعینی به کشور نداریم؛ تا به این لحظه مسئله خاصی گزارش نشده است.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: تیم های بهداشت محیط و بیماری های واگیر در مناطق مرزی و هم در کشور عراق حاضر هستند و مسائل مختلف را به صورت دائم رصد می کنند.

عشرتی ادامه داد: به طور کلی زائران باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌ها را با آب و صابون شست و شو دهند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اگرچه این بیماری بیشتر در جنگل‌های بارانی گرمسیری غرب و مرکز آفریقا رایج است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین