با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آموزش زبان چینی در امارات؛ پل فرهنگی که فاصله‌ها را از بین می‌برد
عکس : آموزش زبان چینی

امارات متحده عربی و چین از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در سال ۱۹۸۴ از روابط دوستانه قوی مبتنی بر روابط تاریخی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار بوده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار آموزش سایت شات ایکس و به نقل از العین امارات متحده عربی روابط متمایز با جمهوری خلق چین در چندین زمینه حیاتی از جمله آموزش و پرورش دارد. راهی که به تامین منابع انسانی ملی با عناصر رهبری و تداوم برنامه‌های توسعه کمک می‌کند.


اولین مدرسه چینی در منطقه در ابوظبی

در سال ۲۰۱۰، اولین مدرسه در منطقه برای آموزش زبان چینی در ابوظبی افتتاح شد که هدف آن ایجاد پایگاه ملی از کادرهای متخصص برای تشکیل پلی برای ارتقای ارتباطات تمدنی و فرهنگی است.

پروژه‌ای برای آموزش زبان چینی در دویست مدرسه

در سال ۲۰۱۹، پروژه آموزش زبان چینی در دویست مدرسه راه اندازی شد و تا به امروز بیش از ۷۱ هزار دانش‌آموز را در ۱۷۱ مدرسه مختلف در امارات جذب کرده است که نشان‌دهنده علاقه زیاد دانش‌آموزان امارات ی به یادگیری زبان چینی است؛ پلی برای ارتباطات فرهنگی و انسانی بین دو کشور.

در ماه می سال ۲۰۲۴، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، از شور و شوق دانش‌آموزان «پروژه آموزش زبان چینی در دویست مدرسه» در امارات قدردانی کرد و از اشتیاق آن‌ها برای یادگیری زبان و فرهنگ چینی استقبال کرد.

رئیس‌جمهور چین در پیامی برای دانشجویان امارات ی، در پاسخ به نامه‌هایی که برای وی ارسال کرده بودند، تحسین خود را از تمدن چین و آرزوی خود برای تبدیل شدن به پل ارتباطی و دوستی بین دو کشور اعلام کرد.

رئیس جمهور چین در پیام خود از استقبال دانش‌آموزان امارات ی نسبت به طرح آموزش زبان چینی که ۵ سال پیش راه‌اندازی شد، قدردانی کرد و به موفقیت بزرگ این پروژه در گسترش زبان و فرهنگ چینی اشاره کرد.

رئیس‌جمهور شی جین پینگ از دانشجویان امارات ی خواست به مطالعه زبان چینی ادامه دهند و فرهنگ باستانی چین را عمیقاً درک کنند و سفیران ارتباط بین دو کشور و نسل جدیدی باشند که به تحکیم روابط دوستانه و همکاری بین چین و امارات کمک می‌کنند.

رئیس‌جمهور چین دانشجویان امارات ی را تشویق کرد تا از چین بازدید کنند، در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند و با جوانان چینی تعامل داشته باشند تا پیوندی اساسی در مشارکت راهبردی همه‌جانبه بین دو کشور به سمت افق‌های گسترده‌تر باشد.

۵ زبان رسمی

عربی زبان رسمی در امارات است و ۵ زبان رسمی دیگر در دادگاه‌ها استفاده می‌شود: چینی، انگلیسی، فرانسوی، هندی و روسی.

به طور گسترده در امارات متحده عربی به زبان‌های بنگالی و فارسی، ترکی و اردو نیز صحبت می‌شود.

اولین مدرسه رسمی چینی در خارج از چین

اداره دانش و توسعه انسانی دبی، افتتاح اولین مدرسه رسمی چینی خارج از چین را در دبی با شروع سال تحصیلی جدید در ۲ سپتامبر ۲۰۲۰، با ظرفیت حدود ۲۰۰۰ صندلی پس از اتمام کار اعلام کرد.

افتتاحیه گامی بود که عمق و قدرت پیوندهای دوستی و همکاری بین چین و امارات متحده عربی را منعکس می‌کرد و از طریق تبادل تجربیات آموزشی و یادگیری با سایر مدارس در دبی، افزوده کیفی به سیستم آموزش خصوصی در دبی امارات و همچنین ارائه گزینه‌ها و فرصت‌های جدید برای آموزش با کیفیت بالا برای کودکان جامعه چینی در امارات فراهم می‌کرد.

این برنامه یک برنامه درسی آموزشی ارائه می‌دهد که شامل آموزش زبان رسمی چینی، ماندارین، علوم، ریاضیات، فناوری، مهندسی، آموزش اخلاقی، ورزش، هنر و غیره است. همچنین زبان عربی را به عنوان زبان دوم، علاوه بر مطالعات اجتماعی و اسلامی، مطابق با استانداردهای مورد تایید وزارت آموزش امارات به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

مدرسه حمدان

در سال ۲۰۰۶، مدرسه حمدان بن زاید در ابوظبی در منطقه المشریف با تنها ۲۰ دانش‌آموز پسر و دختر افتتاح شد که اولین گروه خود را تشکیل دادند همانطور که از ابتدای ثبت‌نام در مدرسه در مرحله مهدکودک «سیستم آموزشی سه زبانه» را اجرا کرد.

مدرسه حمدان بن زاید در ابوظبی به این دلیل که تنها مدرسه دولتی است که علاوه بر زبان عربی و انگلیسی در آن زبان چینی نیز تدریس می‌شود، از سایر مدارس متمایز است و شامل تمامی سطوح آموزشی برای دختران و پسران در یک ساختمان است. این مدرسه همچنین با هدف تعامل با دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها با فرهنگ‌های جهانی ازجمله فرهنگ چینی با تمدن و سنت‌های قدیمی است.

معرفی زبان چینی در برنامه‌های آموزشی

در سال ۲۰۱۹، یادداشت تفاهمی بین وزارت آموزش امارات متحده عربی و موسسه کنفوسیوس در رابطه با ورود زبان چینی به برنامه‌های درسی آموزشی در مدارس این کشور امضا شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین