با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
 کودکان باهوش برای موفقیت به مدارس خاص نیاز ندارند
عکس : کودکان باهوش برای موفقیت به مدارس خاص نیاز ندارند

یافته‌های جدید محققان دانشگاه ویکتوریای استرالیا نشان داد که دانش‌آموزان باهوش برای موفقیت نیازی به رفتن به مدارس منتخب مانند تیزهوشان، سمپاد، غیرانتفاعی ندارند.

به گزارش سرویس اخبار آموزش سایت شات ایکس و به نقل از فارس یافته‌های منتشر شده در مجله انگلیسی «مطالعات آموزشی» این ایده را به چالش می‌کشد که حضور در مدارس منتخب مثل نمونه دولتی و تیز هوشان برای دانش‌آموزان باهوش جهت دستیابی به نتایج خوب ضروری هستند. برخی استدلال می کنند که مدارس منتخب برای دانش آموزان باهوش لازم است تا به پتانسیل علمی کامل خود دست یابند. با این حال، برخی دیگر استدلال می‌کنند که مدارس منتخب برای کودکان با شرایط اقتصادی خوب مناسب هستند.

ملیسا تام، یک پژوهشگر در دانشگاه ویکتوریا گفت: «مطالعات نشان می‌دهد که والدین مایلند فرزندان خود را در مدارس منتخب ثبت‌نام کنند، زیرا معتقدند این امر شانس ورود فرزندانشان به دانشگاه‌های معتبر و کسب شغلی با درآمد خوب و با موقعیت بالا را افزایش می‌دهد».

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داد دانش‌آموزان مدارس منتخب در آزمون‌های ریاضی و خوانش نمرات بالاتری کسب کردند اما در سنین 19 تا 25 سالگی تفاوت کمی بین نتایج تحصیلی و شغلی کودکانی که در مدارس منتخب شرکت می‌کردند در مقابل دیگر مدارس وجود داشت.

در 25 سالگی، تفاوت معنا داری بین خروجی این دو گروه وجود نداشت به جز رضایت عمومی از زندگی که حضور در یک مدرسه منتخب نمره کلی رضایت از زندگی دانش‌آموز را تنها 0.19 امتیاز افزایش داد.

در همین حال، دانش‌آموزانی که در مدارس غیرمنتخب تحصیل می‌کردند، به همان اندازه احتمال داشت که در دانشگاه ادامه تحصیل دهند یا شغلی مناسب را به دست آورند.

اندرو وید، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: این یافته‌های بسیار ساده نشان می‌دهد که به نظر نمی‌رسد حضور در یک مدرسه منتخب تحصیلی مزایای زیادی برای افراد به همراه داشته باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین