با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
فریم‌ورک لپ‌تاپ 13؛ اولین لپ‌تاپ مجهز به تراشه RISC-V
عکس : فریم‌ورک لپ‌تاپ 13
.

تصور کنید لپ‌تاپ شما به پردازنده‌ای از برندهای جا‌افتاده‌ای مانند اینتل یا AMD نیازی نداشته باشد. حتی فرض کنید به معماری‌های اختصاصی پولی مانند ARM و x86 وابسته نباشد! RISC-V یکی از راه‌حل‌های این مسئله است.

استفاده از تراشه ‌ی RISC-V برای همه رایگان است و شرکت کامپیوتری ماژولار فریم‌ورک تصمیم گرفته است تا آن را در تولید لپ‌تاپ ‌هایش استفاده کند.



به گزارش سرویس اخبار لپ تاپ سایت شات ایکس و به نقل از تکناک بنابر گزارش ورج، فریم‌ورک به‌طور خاص با DeepComputing، شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی RISC-V‌، به‌منظور ساخت مادربردی برای فریم‌ورک لپ‌تاپ 13 همکاری کرده است.

فریم‌ورک مادربردهای اینتل و AMD را می‌فروشد که به‌راحتی در شاسی ۱۳ اینچی آن جای می‌گیرند. حالا DeepComputing به‌طور مستقل تراشه‌ی جدیدی طراحی کرده است که آن را در لپ‌تاپ فریم‌ورک یا حتی کیس ۳۹ دلاری کولر مستر که این بردها را به مینی‌دسکتاپ تبدیل می‌کند، می‌توانید قرار دهید.


فریم‌ورک لپ‌تاپ 13؛ اولین لپ‌تاپ مجهز به تراشه RISC-V
عکس : فریم‌ورک لپ‌تاپ 13؛ اولین لپ‌تاپ مجهز به تراشه RISC-V

با اینکه دیدن معماری متن‌باز RISC-V به این آسانی در‌دسترس عموم هیجان‌انگیز است، باید بدانید که هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. فریم‌ورک هشدار می‌دهد که عملکرد و ویژگی‌های آن با اینتل و AMD قابل‌رقابت نیست. هنوز تاریخ عرضه یا قیمتی برای تراشه ‌ی RISC-V فریم‌ورک اعلام نشده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین