کیا در سال ۲۰۲۱ کادنزا را از ایالات متحده خارج کرد، اما در اواخر همان سال، جایگزین آن در کره جنوبی عرضه شد. در بازار کرهجنوبی، این سدان بزرگ با نام K۷ شناخته میشد، اما برای آخرین نسل، به نام K۸ روی آورد. اکنون، یک بهروزرسانی در اواسط چرخه عمر این خودرو وجود دارد. بهصورت کلی، تغییرات گسترده و قابل توجه هستند، حتی اگر از نظر فنی فقط یک فیسلیفت بهحساب بیاید.
به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از خبرآنلاین با ورود به داخل خودرو، تغییرات قابلتوجهی نیز وجود دارد.
کنترل سیستم تهویه مطبوع اصلاحشده اکنون در زیر دریچههای هوای مرکزی قرار دارند.
کیا متریال نرم بیشتر و یک نوار نوری LED که داشبورد را به دو نیم تقسیم میکند، اضافه کرده است. در پشت، سگکهای کمربند ایمنی روشن میشوند. صحبت از ایمنی شد، همه نسخهها دارای ۱۰ کیسه هوا به عنوان تجهیزات استاندارد هستند. در نسخههای دیگر، چراغهای جلو دارای نور بالای تطبیقی هستند.
مطابق با جدیدترین زبان طراحی کیا، K۸ دارای چراغهای جلوی عمودی است که ظاهری آیندهنگرانه به خودرو میبخشد. قسمت جلویی در مقایسه با مدل پیش از فیس لیفت، کاملاً بازطراحی شده و اکنون یک نوار LED پهن برای ایجاد ارتباط بین چراغهای جلو وجود دارد. کیا همچنین لوگوی خود را از سپر به پایین کاپوت منتقل کرده است.
تغییرات در عقب کمتر آشکار است؛ به نظر میرسد چراغهای عقب جابجا شدهاند، در حالی که سپر بازسازی شده ظاهر بهتری دارد.
کیا K۸ از روز اول در کره با سیستم چهار چرخ محرک سفارشی عرضه شده است. نیروی تولیدی توسط یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۹۵ اسببخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتونمتر برای مدل پایه تأمین میشود. اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶ بزرگتر با ۲۹۶ اسببخار قدرت و ۳۶۰ نیوتونمتر گشتاور وجود دارد.
ارزانترین نسخه K۸ معادل ۲۷۳۰۰ دلار (یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان) قیمت دارد. تمامی نسخهها به جز نسخه هیبریدی از این ماه به فروش میرسند.