با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
دیجیاتو
دیجیاتو
تقویم
شنبه 29 اردیبهشت 1403
 مرتضی قانع نویسنده : مرتضی قانع
.
کیا EV6 جدید با باتری بزرگتر به بازار می‌آید
عکس : کیا EV6

شرکت خودروسازی کره‌ای کیا ، از سال 2021 وارد بازار خودروهای برقی شد. این شرکت تجربه خود در تولید خودروهای اقتصادی بنزینی را به کار گرفت تا براساس آن، خودروهای برقی کارآمد و خوش‌قیمت تولید کند. یکی از محصولات محبوب و الکتریکی این شرکت یعنی کیا EV6 اکنون به نیمه عمر خود رسیده است و باید چند به‌روزرسانی جدید را دریافت کند.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو کیا EV6 برای سال آینده در قالب دو مدل استاندارد و GT-Line عرضه خواهد شد. تفاوت ظاهری این دو مدل، اضافه شدن یک نوار در جلوی مدل GT-Line‌ است. سپرهای هر دو مدل نیز تغییر کرده‌اند و با توجه به انتخاب مشتری، رینگ‌های آلیاژی 19 یا 20 اینچی برای این خودرو نصب خواهد شد.

تغییرات کیا EV6 برای سال 2025

کیا EV6
عکس : کیا EV6

نسخه جدید کیا EV6 دارای فرمان سه‌پره متفاوت و نمایشگرهای دوگانه جدیدی است. همچنین سیستم احراز هویت با اثرانگشت، نمایشگر 12 اینچی هدآپ دیسپلی و آینه دید عقب دیجیتال نیز به این خودرو اضافه شده‌اند. قطعه مشکی رنگ پیانویی که مورد انتقاد کاربران قرار داشت نیز از کنسول مرکزی کیا EV6 حذف شده است.



خودرو کیا ای وی 6
عکس : خودرو کیا ای وی 6

سایر تغییرات انجام شده در هاچ‌بک کراس الکتریکی کیا با چشم قابل مشاهده نیستند. این تغییرات شامل کیسه‌های هوای جانبی ردیف دوم، ستون B ضخیم‌تر برای استحکام بدنه و بهبود عایق‌بندی کابین است. همچنین کمک فنرها از نو تنظیم شده‌اند تا سواری خودرو بهبود یابد. مواد عایق صوتی بیشتری نیز به قسمت عقب خودرو اضافه شده‌اند. کاربران می‌توانند از طریق به‌روزرسانی‌های آنلاین، نرم‌افزارهای مختلفی را روی سیستم سرگرمی خودرو نصب کنند. اندروید اتو و اپل کارپلی نیز به صورت استاندارد روی سیستم سرگرمی خودرو نصب هستند.



کابین کیا EV6
عکس : کابین کیا EV6

نسخه‌های فعلی هاچ‌بک کراس الکتریکی کیا با باتری 77.4 کیلووات ساعتی عرضه می‌شوند اما مدل 2025 این خودرو، با پکیج بزرگتر 84 کیلووات ساعتی به دست مشتریان خواهد رسید. این پکیج از شارژ سریع 350 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن، ظرفیت باتری‌ها طی 18 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رسد. با استفاده از باتری‌های جدید،‌ برد کیا EV6 از 295 مایل (472 کیلومتر) به 307 مایل (492 کیلومتر) افزایش یافته است. نسخه جدید کیا EV6 از ماه آینده در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد و پس از آن در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین