با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تصویر تلسکوپ جیمزوب از کهکشان‌های پنگوئن و تخم‌مرغ
عکس : -کهکشان‌های پنگوئن و تخم‌مرغ

تلسکوپ جیمز وب در دومین سالگرد ارسال به فضا، تصویری از کهکشان‌های پنگوئن و تخم‌مرغ مخابره کرده‌است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم و فضا سایت شات ایکس و به نقل از انگجت تلسکوپ فضایی جیمزوب تصویری از کهکشان‌های پنگوئن و تخم‌مرغ منتشر کرد که در پس زمینه آن کهکشان‌های دورتر هم دیده می‌شوند. پنگوئن و تخم مرغ، کهکشان‌های متقابلی هستند که در مجموع به نام Arp 142 شناخته می‌شوند و در فاصله 326 میلیون سال نوری از زمین قرار دارند.

این کهکشان ها برای اولین بار بین 25 تا 75 میلیون سال پیش برهم کنش کردند و باعث تشکیل ستاره‌های جدید شدند.

بر اساس تحقیقات قبلی، سالانه 100 تا 200 ستاره در پنگوئن شکل گرفته است( کهکشان مرکز تصویر است که شبیه سر پرنده است) در حالی که کهکشان راه شیری تنها بین شش تا هفت ستاره جدید در سال تولید می‌کند.

در این تصویر برهمکنش بین دو کهکشان با یک U وارونه کم درخشش مشخص شده است. توجه داشته باشید که در حالی که پنگوئن در سمت چپ بزرگتر از کهکشان تخم‌مرغ است اما جرم آنها تقریباً یکسان است زیرا اگر هر یک از کهکشان‌ها کوچک‌تر بودند، ادغام می‌شدند.

علاوه بر کهکشان‌هایی که به طور برجسته در تصویر نشان داده شده‌اند، کهکشان‌های دورتر بیشتری را نیز در پس زمینه خواهید دید. آژانس‌های فضایی می‌گویند که این گواهی بر حساسیت و وضوح دوربین‌های مادون قرمز وب است.

ناسا و شرکای آن تلسکوپ جیمز وب را در اواخر سال 2021 پس از بیش از یک دهه تاخیر ناشی از افزایش هزینه‌ها و مشکلات ساخت و ساز به فضا پرتاب کردند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین