با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رونمایی یکتانت بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی «یکتاونچرز»
عکس : یکتاونچرز

یکتانت ، بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران، طی یک نشست خبری بازوی سرمایه‌گذاری خود را با نام « یکتاونچرز » معرفی کرد. یکتاونچرز که در واقع به صورت سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی یا Corporate Venture Capital ( CVC ) فعالیت می‌کند، از این پس کلیه امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ یکتانت را برعهده خواهد داشت.

تا پیش از این، پورتفولیو هلدینگ یکتانت شامل ۱۵ کسب‌وکار بود و حالا قرار است مدیریت این پورتفولیو، ساختارمندتر و به شکل متمرکزی صورت گیرد. تعدادی از کسب‌وکارهای موجود در یکتاونچرز در هلدینگ یکتانت ایجاد شده‌اند و در عین حال تعداد دیگری نیز از نوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا ادغام و تملیک به این مجموعه پیوسته‌اند.

در این نشست که با حضور مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت و همچنین محمدرضا علمی‌فرد، مدیرعامل یکتاونچرز برگزار شد، فرآیندها و ساختار سرمایه‌گذاری یکتاونچرز بر روی کسب‌وکارهای به بحث گذاشته شد. در بخش‌هایی از این نشست، علمی‌فرد با اشاره به مدل‌های سرمایه‌گذاری یکتاونچرز خاطر نشان کرد: «ما به سه مدل بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری را پیش می‌بریم؛ اولین مدل، سرمایه‌گذاری به شکل خطرپذیر است. در مدل دوم به دنبال ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید با مشارکت کارآفرینان و مدیران باتجربه کشور هستیم و آخرین مدل از سرمایه‌گذاری یکتاونچرز هم به بحث ادغام و تملیک اختصاص دارد.»

به‌طور کلی یکتاونچرز برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها وارد حوزه‌هایی می‌شود که به نوعی در زنجیره ارزش هلدینگ یکتانت قرار می‌گیرند. سمت‌وسوی اصلی این حوزه‌ها شامل تبلیغات و بازاریابی، کسب‌وکارهای B2B و همچنین رسانه‌ و تولید محتوا می‌شود. ورود یکتاونچرز به هر کدام یک از کسب‌وکارها در قالب سرمایه‌گذار نیز می‌تواند به اشکال مختلف و بنا بر توافقات با کسب‌وکارها صورت گیرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین