با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
در ازای انتقال خودرو کارکرده از منطقه آزاد به داخل کشور، یک خودرو نو با پلاک منطقه آزاد وارد کنید
عکس : پلاک خودرو کارکرده از منطقه آزاد
.

بعد از مدت‌ها بی‌خبری و سکوت، بالاخره طرح واردات خودروهای کارکرده درحال اجرایی‌شدن است؛ البته خودروهای کارکرده این طرح از منابع داخلی تأمین می‌شوند. اکنون مالکین خودروهای مناطق آزاد می‌توانند با ورود اتومبیل خود به سرزمین اصلی، پلاک ملی دریافت کنند.

دراِزای واردات هر دستگاه خودروی کارکرده نیز یک پلاک منطقه آزاد در اختیار شخص واردکننده قرار می‌گیرد؛ بنابراین او می‌تواند یک خودروی صفرکیلومتر خارجی را به منطقه آزاد وارد کند. این طرح برای تشویق مالکان خودروهای خارجی مناطق آزاد برای واردات اتومبیل‌هایشان به سرزمین اصلی درنظر گرفته شده است.



قانون فوق در قالب تبصره سوم آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده نوشته شده. طبق تبصره فوق، افرادی که قادر باشند مجوز اخذ پلاک ملی خودروهای کارکرده مناطق آزاد را با توجه به قوانین مربوط به منطقه موردنظر دریافت کنند، می‌توانند یک خودروی نو با موتور احتراقی به منطقه آزاد وارد کنند.

مدیریت بازار خودرو از طریق اهدای پلاک منطقه آزاد

بدیهی است که خودروهای موجود در مناطق آزاد کشور محدود هستند. پس از برقراری امکان دریافت پلاک ملی برای این خودروها، تقاضا جهت خرید آن‌ها افزایش می‌یابد و قیمت این خودروها نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت؛ بنابراین برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه، به مالکین خودروهای منطقه آزاد اجازه واردات یک خودروی صفرکیلومتر اعطا شده است.

ساکنین مناطق آزاد تجاری کشور قادر هستند با شرایط راحت‌تری نسبت به سرزمین اصلی، اقدام به واردات خودرو کنند. نسخه‌های قوی‌تر محصولات خارجی که در بازار داخل کشور موجود نیستند، در مناطق آزاد حضور دارند. برای مثال، نسخه‌های شش‌سیلندر از هیوندای سانتافه در مناطق آزاد حضور گسترده‌ای دارند و احتمالاً موردتوجه مشتریان خواهند بود. با واردات خودرو از مناطق آزاد و جایگزینی خودروهای کارکرده با خودروهای جدید، شاهد روند کنترل‌شده واردات خودروهای دست‌دوم به کشور هستیم. این روش در مقایسه با واردات گسترده از تمامی جهات، رویه آرام‌تر و قابل کنترل‌تری را ایجاد کرده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین